eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? › Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
  • From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <p...@r...org>
    <3...@n...onet.pl>
    <ho7uiq$jim$1@atlantis.news.neostrada.pl> <8...@m...uni-berlin.de>
    <4ba7af68$1@news.home.net.pl> <8...@m...uni-berlin.de>
    <4ba8019c$1@news.home.net.pl> <8...@m...uni-berlin.de>
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    Date: 29 Mar 2010 23:01:49 +0200
    X-Trace: news.home.net.pl 1269896509 80.52.166.102 (29 Mar 2010 23:01:49 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 49
    X-Authenticated-User: anka.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:634093
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Albo ktos dostal / kupil buty w prezencie itp. - ups, nie pasuje.
    > "Widzialy galy co braly"?
    > Nie mierz wszystkich swoja miara, klienci maja rozne potrzeby.

    Kto rozsądny kupuje buty bez mierzenia? Przecież wiadomo, że numeracja
    pomiędzy markami, a nawet poszczególnymi modelami bywa zupełnie
    nieporównywalna. Jeśli ktoś tak robi, to może mieć pretensje tylko do
    siebie.

    Chciałbyś kupić jako nowe buty, które ktoś kupił, dał komuś w prezencie,
    ten przymierzył, rzucił w kąt, a potem zwrócił?

    >> Do tego dochodzi
    >> wspomniane tu przez innych cwaniactwo polegające na "kupowaniu" butów
    >> na imprezę i zwracaniu następnego dnia "bo za duże".
    >
    > No, to juz bedzie raczej widac po bucie.

    Raczej niekoniecznie.

    >> Pytanie, czy warto starać się o klientów, których przyprowadzi klient-
    >> pieniacz. Moim zdaniem zwykle nie.
    >
    > Roznie to moze bywac, ale zakladanie, ze kazdy klient skladajacy
    > reklamacje to pieniacz, nie swiadczy dobrze o strategii sklepu.

    Zacznij wreszcie odróżniać reklamacje (dotyczące wad towaru) od
    fanaberii.

    >> Mieszasz tu dwie rzeczy. Jest zasadnicza różnica pomiędzy reklamacją,
    >> gdy produkt jest wadliwy, a tym, że ktoś się rozmyślił. To drugie to w
    >> ogóle nie jest reklamacja tylko fanaberia.
    >
    > Nie jest to zasada, choc oczywiscie branza, w ktorej sie dziala sie
    > liczy (a raczej to, jak postapi konkurencja w podobnym przypadku).

    Znaczenie wyrazu "reklamacja" jest jasne, szczegóły w SJP.

    > Jak kosztuje cie to prawie nic (wymienic na inny towar w sklepie,
    > wystawic bon na podobna sume itp.), to nie ma sensu, bo...?

    Bo klient sprawiający tego typu problemy bardzo często później zaczyna
    sprawiać inne, jeszcze bardziej absurdalne. Z osobami niepoważnymi nie ma
    sensu współpracować, także na płaszczyźnie firma-konsument.

    --
    cokolwiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1