  • Data: 2002-09-23 15:20:33
    Temat: Re: Odmowa zeznań w sądzie
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy mogę odmówić zeznań w sądzie w pewnej sprawie, jeśli moje zeznania
    > mogłyby obciążyć kogoś z rodziny?

    tak. ustawa:kodeks postepowania karnego. To ty decydujesz czy zeznawac, czy
    nie. Twoje prawa zawieraja sie w n/w artykulach kpk

    Art. 182. § 1. Osoba najbliższa dla oskarżonego może odmówić zeznań.

    § 2. Prawo odmowy zeznań trwa mimo ustania małżeństwa lub przysposobienia.

    § 3. Prawo odmowy zeznań przysługuje także świadkowi, który w innej toczącej
    się sprawie jest oskarżony o współudział w przestępstwie objętym
    postępowaniem.

    Art. 183. § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na
    odpowiedzialność za przestępstwo, przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub
    wykroczenie skarbowe.

    § 2. Świadek może żądać, aby przesłuchano go na rozprawie z wyłączeniem
    jawności, jeżeli treść zeznań mogłaby narazić na hańbę jego lub osobę dla
    niego najbliższą.

    pozdr

    ssj5