    From: "Steel" <d...@K...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa wypłaty odszkodowania za skradzony samochód
    Date: Fri, 30 Nov 2007 14:56:34 +0100

    > Reklamacja po powrocie komputer rozwalony w drobny mak , po 3
    > tygodniach poczta przyslala pismo ze to nie ich wina bo paczka byla
    > zle zapakowana i maja to w dupie .

    co do poczty polskiej mialem podobna sprawe... tylko spisany protokol
    uszkodzenia paczki byl spisany przy odbiorze (paczka rozerwana jakby ja pies
    poszarpal... ktos staral sie bardzo do niej dostac). Byly wymienione
    wszelkie zabezpieczenia... jakie zastosowalem przy wysylce...
    Caly czas dostawalem odmowe wyplacenia odszkodowania, bo za pierwsza
    odpowiedzia moglem wyslac zabezpieczone (co w protokole bylo napisane ze byl
    zabezpieczenie), za druga, ze w kasetce metalowej. Wkurzylem sie i
    zadzwonilem do dyrektora poczty w moim miescie i po rozmowie stwierdzilem ze
    gosc jest totalnym debilem.
    Stwierdzil ze zawartosc mojej paczki byla nieprawidlowo zabezpiecznona, choc
    protokol mowil co innego. i ze mialem wykupic dodatkowa usluge zwiazana z
    ostroznoscia przewozu przesylki!
    Na pytanie "czy jakbym przesylal kraweznik 25kg, ktory nie jest ani kruchy,
    ani delikatny, i jakis pracownik zrzucilby go na ziemie i ten by sie polamal
    to czy poczta by mi dalej starala sie wmowic ze mialem wykupic dodatkowa
    ostroznosc w obchodzeniu sie z przesylka?" gosc powiedzial ze przyklad jest
    bez sensu! Powiedzial mi ze moge sprawe skierowac do sadu albo napisac do
    instancji wyzej. Co tez zrobilem opisujac wszystko dokladnie i zalaczajac
    kopie wszelkich pism do i z, oraz opisujac rozmowe z "dyrektorem".
    Za dwa tygodnie przyszlo do mnie pismo o przyznaniu odszkodowania i przekaz
    pieniezny odszkodowanie + zwrot kosztow przesylki.
    Kwota odszkodowania byla stosunkowo niewielka, ale jest jasno okreslone ze
    jednak przewoznik odpowiada za przesylke.
    Wazne sa zasady...
    Wozilem sie z tymi nieuzytkami z poczty przez 3 miesiace. Pozniej cala
    obsluga poczty klaniala mi sie w pas :)

    Do autora watku napisz odwolanie od decyzji i napisz ze nie bylo zadnego
    klucza dorabianego i ze spelniles wszelkie wymogi formalne.
    Mozesz tez napisac, ze jesli uwazaja, iz dorobiles klucz niech Cie oskarza o
    probe wyludzenia odszkodowania i niech to udowodnia w sadzie.
    zreszta kluczyk to nie jedyny sposob na odpalenia auta... dobremu
    slodziejowi kradziez zabierze jakie maks 2 min... zwlaszcza fabii :)

    Zycze powodzenia

    Steel