  • Data: 2007-11-30 13:49:01
    Temat: Re: Odmowa wypłaty odszkodowania za skradzony samochód
    Od: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "ekspertyza mechanoskopowa" IMO to tylko pseudonaukowo brzmiące
    > sformułowanie, żeby klienta postraszyć i nie płacić. Bardzo jestem ciekaw
    > tej "ekspertyzy" jak odróznić ślady na kluczu od kopiarki od śladów na
    > kluczu od zamka. A poza tym co? Jak noszę pęk kluczy w kieszeni i jedne od
    > drugich się porysują to jakiś cymbał mi napisze ekspertyzę mechanoskopową,
    > że zarysowania itp. itd.?

    Tak wygląda zdjecie klucza: http://www.pitlab.pl/misc/klucz.jpg
    A tak opis badania i wnioski: http://www.pitlab.pl/misc/badanie.jpg

    Coś tam rzeczywiście jest i z pewnością nie powstało to od noszenia różnych
    rzeczy w jednej kieszeni z kluczem. Tyle że ja tego nie zrobiłem.
    Co najwyżej może to być wina uszkodzonego zamka - był uszkodzony ale problem
    polegał na tym że nie nie przekręcał a te znaki są od wsuwania. Druga sprawa
    co najwyżej w zimie gdy zamek zamarzł wtedy mogłem użyć ciut większej siły
    aby włożyć go w zamek, ale wydaje mi sie mało prawdopodobne aby znajdujący
    się w zamku lód, czy piasek mogły ak zarysować klucz.

    Najbardziej prawdopodobna hipoteza jest taka że klucz został dorobiony (o
    ile rzeczywiście był dorabiany) w czsie gdy samochód był na przeglądzie lub
    w warsztacie. Tylko dlaczego nie mogą uznać tego za kradzież. Ze swojej
    strony nie dopuściłem się istotnego zaniedbania o bezpieczeństwo pojazdu.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl