    From: pit <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa sprzedaży towaru
    Date: Thu, 13 Dec 2007 01:34:06 +0100

    Maciej Ananicz pisze:
    > Czy sprzedawca może odmówić sprzedaży towaru? Znajomemu w sklepie
    > harcerskim ekspedientka nie chciała sprzedać krzyża harcerskiego, bo nie
    > miał przy sobie legitymacji harcerskiej. O ile wiem, nie było nigdzie
    > żadnej informacji o takim wymaganiu.

    w watku: "Czy sprzedawca ma prawo nie wpuscic do sklepu?"
    jest ten temat poruszony i zostalo przytoczone:

    "http://www.konsument.net4.pl/kw.htm

    Art. 135.
    Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
    lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar
    przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
    sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny."

    tylko nie jestem pewien, czy tyczy sie to rowniez konkretnie tego
    przypadku.
    Z tego co sie orientuje, krzyz harcerski jest odznaczeniem przydzielanym
    przez druzynowych (instruktorow) i chyba tylko oni sa uprawnieni do
    kupowania ich w sklepach.

    Nie wiem, czy nie posune sie za daleko porownujac to do kupna broni.
    Aby kupic bron musisz miec pozwolenie na bron, w tym przypadku aby kuic
    krzyz harcesrki potrzebna jest legitymacja harcerksa, potwierdzajaca ze
    mozesz dokonac zakupu krzyza harcerskiego.

    Pozdrawiam
    pit