  • Data: 2005-01-25 18:19:59
    Temat: Re: Odmowa sprzedazy biletu
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos napisał(a):
    > Twierdzisz, ze bilet za 20zl = banknot 200PLN ? Bo jesli nie, to reszta sie
    > nalezy.
    >
    > Poza tym to Ty twierdzisz, ze nie ma obwiazku wydania reszty, wiec ja sie
    > pytam o podstawe tego stwierdzenia.

    Nie, twierdzę, że kupujący ma obowiązek zapłacić 20 zł, a sprzedawca
    przyjąć od niego 20 zł. 20 zł, a nie więcej (przyjmijmy że chodzi o
    umowę sprzedaży). Przynajmniej tyle wynika z ustawy. Możemy się teraz
    spierać czy ustalone zwyczaje albo zasady współżycia społecznego nie
    nakazują czegoś innego, ale biorąc pod uwagę, że odmowa sprzedaży "bo
    nie mam wydać" zdarza się powszechnie możemy dojść do różnych wniosków.
    Jeśli przyjmie 200 zł, to obowiązek wydania reszty ma, choćby jako zwrot
    nienależnego świadczenia, chociaż... w zasadzie kupujący spełniając
    świadczenie wiedział, że jest ono nienależne.

    KG