  • Data: 2005-01-25 19:45:58
    Temat: Re: Odmowa sprzedazy biletu
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam wrote:

    > Bo zawarł inną umowę.
    > Która niekoniecznie obejmuje obowiązek wydania reszty.

    W którym momencie zawiera się umowę kupna biletu na przejazd?
    Z chwilą, w której wypowiada się słowa "poproszę o bilet"
    czy może słowa "poproszę o bilet" są wyłącznie ofertą skierowaną
    do sprzedawcy?
    A może w Polsce obowiązuje zasada, wg której umow jest zawarta
    dopiero z chwilą, w której sprzedawca *wręczy* bilet kupującemu? ;)

    I dalej, idąc pierwszym tropem, że umowa jest zawarta przed dokonaniem
    zapłaty, czy sprzedawca ma prawo, żeby odmówić przyjęcia zapłaty
    dokonanej w złotych polskich? ;)

    Jeśli nie ma prawa odmówić przyjęcia zapłaty, to jakie roszczenie
    pojawia się po stronie kupującego? czy nie jest to wyłącznie roszczenie
    o "wydanie reszty" - zwrot świadczenia nienależnego?

    Ciekawe, jaką minę miałby kupujący, gdyby wręczył sprzedawcy banknot
    200 zł za bilet za 2,20, a sprzedawca by mu odpowiedział "ma pan roszczenie
    o zwrot świadczenia nienależnego w kwocie 197.80 zł" ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia