  • Data: 2008-01-26 20:38:03
    Temat: Re: Odbieranie pism na poczcie
    Od: AmtoPm <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Sty, 22:23, "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote:
    > Użytkownik "AmtoPm" <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:645bb0f9-792a-439e-8a65-dc425f785d2e@
    l32g2000hse.googlegroups.com...

    > [cut]
    >
    > Polskie prawo pocztowe nie zna czynności pt. "odbiore se pozniej". Jesli
    > zglaszasz sie w placowce pocztowej, to prawcownik pocztowy ma obowiazek
    > wydac Ci przesylke, za uprzednim pokwitowaniem odbioru jesli takiego
    > pokwitowania dany rodzaj przesylki wymaga. Jesli odmowisz pokwitowania to
    > zgodnie z prawem czyni odnotacje, ze adresat odmowil przyjecia przesylki i
    > odsyla ja do nadawcy ze skutkiem dorecznia, bez wchodzenia w szczegoly
    > dlaczego odmowil.

    Z pewnością pracownik poczty ma obowiązek wydania przesyłki a ja prawo
    do jej odbioru. Jednak na jakiej podstawie twierdzisz, że
    poinformowanie przez adresata, iż daną przesyłkę odbierze w terminie
    późniejszym oznacza odmowę odebrania przesyłki i skutkuje zwrotem do
    nadawcy?

    Jak zauważysz w przypadku przesyłki za pobraniem możesz nie mieć przy
    sobie odpowiedniej sumy pieniędzy, czy to oznacza iż automatycznie
    przesyłka jest odsyłana? Skoro w tym przypadku urząd "pozwala" na
    odebranie w późniejszym terminie to dlaczego miałby nie pozwalać w
    innym przypadku? Brak pieniędzy na odbiór przesyłki za pobraniem jest
    powodem do odłożenia odebrania przesyłki, podobnie stwierdzone przez
    adresata inne okoliczności związane np. z bezpiecznym dotarciem
    przesyłki z poczty do domu są także istotnym powodem, a przecież
    odwiedzając pocztę nie wiesz czy odbierzesz jakąś reklamę czy pismo
    sądowe.