    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Od 7 mies. nie mogę doprosić się faktury...
    Date: Tue, 16 Sep 2008 22:01:14 +0200

    On Tue, 16 Sep 2008, agent73 wrote:

    > Z czego to wynika?

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html

    Art.87.4
    Dla jasności: faktura JEST rachunkiem w rozumieniu Ordynacji.
    A z kolei zapis o "7 dniach", wyciągany z rękawa przez niektórych
    sprzedawców, dotyczy *tylko* sprzedaży na rzecz firm - bo niby
    taki przepis jest "w ogóle", ale on nie uchyla przepisu
    w Ordynacji.

    Nie muszą.
    Inaczej: "podaj przepis" :)
    uwaga: przyciąłem listę:

    > /jakikolwiek inny dowod sprzedazy.

    IMHO można domagać się pokwitowania wpłaty i to wszystko.

    Inaczej: nie widzę drogi prawnej do zmuszenia ich do czego innego, niż
    ew. wydanie przez sąd "stwierdzenia braku roszczenia" czy jak to się
    mądrze nazywa (kiedyś było na grupie), a pokwitowanie ten wymóg
    (możliwy do dochodzenia przed sądem) spełnia. O nic innego nie
    można ich pozwać ani oskarżyć, więc ... "nie muszą".

    Widzisz inną możliwość?

    Na pokwitowaniu IMHO *nie muszą* podawać za co ono jest, bo
    skoro dłużnik (w tym przypadku - płacący klient) ma prawo do
    określenia na pokrycie którego długu przeznacza wplatę
    i chce z tego prawa skorzystać to powinien swoją wolę
    oświadczyć na WŁASNYM dokumencie - np. w tytule przelewu
    lub *samemu* gdziekolwiek oświadczając, że "wpłatę
    z dn... proszę przeznaczyć na zapłatę za..."
    Przypomnę że w prawie cywilnym brakuje narzędzia do zmuszenia
    kontrahenta do potwierdzania czegokolwiek.
    W tym potwierdzenia przyjęcia "oświadczenie woli".

    > Ale FV nie musza.
    >
    > To niech dadzą, z chęcią przyjmę nawet paragon,

    Niefiskalny? Mogą wystawić... ale jak nie chcą f-ry to wątpię
    w wystawienie paragonu. Skoro nie muszą...

    Z p. widzenia zainteresowanego widzę problem w zmuszeniu ich
    (TERAZ, po >3 mies) do wydania dowodu że zapłata jest za
    konkretny abonament :(

    pzdr, Gotfryd