  • Data: 2008-06-10 09:49:41
    Temat: Re: Ochroniarz czy przestępca?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisal:
    > Nie wykręcaj się. Mówimy o zagrożeniu, jakie stwarzał rowerzysta.
    > To że był tam nielegalnie, jest oczywiste.

    Obecnosc osob nieupowaznionych na terenie budowy to juz jest ZAGROZENIE.
    Dla nich i dla postronnych upowaznionych. Jak masz watpliwosci,
    to pogadaj sobie z byle kierownikiem budowy i poczytaj prawo
    budowlane.

    > Jakiego ataku?

    Rowerzysta byl tam legalnie, upowazniony, wyposazony w odpowiednie
    srodki ochrony osobistej? Nie? No to moze miec sprawe o wtargniecie
    na chroniony teren budowy i stwarzanie zagrozenia dla pracownikow
    budowy i ochrony. Sprawe moze mu wytoczyc nie ochrona, ale
    wykonawca lub wlasciciel.

    > Kierowca powinien podkulić ogon i modlić się, żeby
    > nic więcej z tego nie było. Robert już wskazał, że kolizja jest
    > zdarzeniem niezamierzonym. Tu było celowe działanie.

    Taak? A ja widze rower taranujacy uprawniony pojazd ochrony
    na terenie chronionej budowy. Rowerzysta przebywa tam nielegalnie.
    Dobrze, ze u nas nie panuje paranoja antyterrorystyczna, bo biorac
    pod uwage przytoczone 'dwa dni do otwarcia' i 100% pewnosc obecnosci
    oficjeli politycznych nie zdziwilbym sie, gdyby goscia odstrzelono
    w takiej GB lub USA pod pretekstem podkladania ladunku. Na szczescie
    u nas paranoi takiej nie ma. Jak watpisz w paranoje angielska to
    przypomnij sobie goscia odstrzelonego w metrze za walkmana z kabelkami
    pod kurtka.

    > Na dodatek w
    > proporcji _uzbrojony_ w blachy samochód kontra kolarz.

    Nie kolarz, ale nielegalny intruz na terenie budowy.

    > Wyobraź sobie co może zrobić z kierowcą jego ubezpieczyciel, jak
    > dowie się, że celowo doprowadził on do takiego zdarzenia.

    Nic. Rowerzysta moze byc pociagniety do odpowiedzialnosci.
    Ponosi odpowiedzialnosc za zdarzenie. Nie podporzadkowal sie
    znakom, ostrzezeniom, zadaniom ochrony obiektu zamknietego.

    Analogia zupelna do motocyklisty ignorujacego blokade policyjna,
    ktorego odstrzelono pod Lublinem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

    P.S. Zlapaliscie haczyk. No to bede dalej adwokatem diabla.