  • Data: 2006-01-22 16:53:15
    Temat: Re: Obywatelska inicjatywa ustawodawcza
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Nie chodziło mi już nawet o tego typu inicjatywę. Załóżmy, że kilka
    > osób tu piszących postanawia przeforsować jakąś ustawę. Piszemy ją i
    > następnie każdy we własnym gronie zbiera głosy poparcia. Ile jesteś w

    Też to sprawdzałem.
    W swoim gronie można zebrać do 50-70 podpisów o ile sprawa jest szeroko
    popierana.

    > stanie tego zebrać? Tylko tak rzetelnie. Bez gówniarzy spisujących
    > PESEL z dowodów cioci za 30 groszy i tego typu szopek. tylko przejść,
    > przedstawić propozycję i ewentualnie przyjąć podpis?

    Chodziłem i zbierałem. Jestem w stanie zebrać 10-20 podpisów na godzinę.
    Grupa 3 młodych i ładnych dziewczyn zbiera do 210 podpisów na godzinę.

    > Z tego powodu uważam, ze sensowniejszym było by albo przyjęcie
    > mniejszego progu i weryfikowanie prawdziwości tych danych. Jeśli nie,
    > to pozostaje w praktyce próba przekonania bodaj 15 posłów, by wnieśli
    > projekt. Moim zdaniem łatwiej to zrealizować, niż szukać tych 100.000
    > podpisów.

    Hehe - niestety nie. Miałem kontakt z posłami poprzedniej kadencji.
    Bez kasy rzędu 20-30 tysięcy na jakiś szczytny cel - typu wskazane
    stowarzyszenie, klub czy im podobne - możesz zapomnieć o jakimkolwiek
    działaniu naszego parlamentarzysty.
    W końcu tyle spraw do załatwienia mają, że muszą jakoś je segregować! ;)
    Cóż... można podziękować tylko pewnym firmom za to, że czasy idealizmu
    minęły :(

    pozdrawiam
    Arek

    --