    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obuwie ochronne w szpitalach
    Date: Fri, 30 Jul 2004 19:49:30 +0200

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cedsm5$pi7$1@inews.gazeta.pl...

    Podstawy prawnej mówiącej o tym wprost najpewniej znaleźć się nie uda. Tak
    samo, jak noszenia obuwia w muzeach. Potrzeba noszenia wynika choćby ze
    zdroworozsądkowych zasad. Lekarz ma prawo niedopuścić do odwiedzin chorego,
    jeśli stwarza to zagrożenie. Zamyka się na przykład szpitale w wypadku
    epidemii. Ponieważ chodzenie w brudnych butach niewątpliwie sprzyja
    wniesieniu jakiejś tam choroby, więc przyjmijmy, że szpital domaga się
    wchodzenia w innym obuwiu, niż to, w którym chodzisz po ulicy z uwagi na
    zagrożenie wniesienia jakiejś choroby. Możesz przynieść pantofle, możesz
    przynieść ochraniacze w kieszeni. Dla wygody wchodzących sprzedają również
    ochraniacze przy wejściu. Ale szpital nie może domagać się zakupu tych
    ochraniaczy.

    Natomiast sprzedaż tych woreczków rodzi inne kłopoty. Szpital osiąga taki
    obrót, że bezsprzecznie zapłata za woreczki powinna być rejestrowana przez
    kasę fiskalną. Jak żyję, tak czegoś takiego nie widziałem. Jak raz
    sprzedającego - po upewnieniu się, że to w imieniu szpitala - poprosiłem o
    paragon, albo inny dowód sprzedaży, to jak poszedł po ten dokument, to ani
    ja, ani nikt inny go znaleźć już nie potrafił. Woreczki zostawił i po prostu
    "zbiegł".