    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obrońca posiłkowy?
    Date: Thu, 28 Oct 2004 22:36:06 +0200

    Użytkownik "MAREK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:clqldh$2j6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 1. Jak nazywa się "obrońca posiłkowy"> To ja miałbym nim być.

    Czegoś takiego nie ma niestety. Możesz za to żonie pomagać redagowac pisma
    procesowe, wnioski.

    > 2a. Czy jako obywatel RP mogę od policji otrzymać dokumenty , kopie zdjęc(
    > robione aparatem cyfrowym)

    Nie. I jestem prawie, że pewien, że takich zdjęć nie ma. Policja nie używa
    do robienia zdjęć miejsca zdarzenia aparatów cyfrowych. Nie używa, bo
    stosowne przepisy przewidują, ze dowodem jest negatyw zdjęcia. Odbitki są
    tylko materiałem poglądowym.

    Jest ktoś tam cyfrówką robił zdjęcia, to może policjant na swój prywatny
    użytek. Cyfrówkami za to zdjęcia często robią biegli wezwani na miejsce
    zdarzenia. Ich zarządzenia policyjne nie dotyczą. Zapytaj, czy tam nie było
    wezwanego biegłego.

    > 2b Czy w razie gdyby się okazało, że aparat uległ uszkodzeniu mogę jakos
    > sprawdzić czy tylko w tej sprawie był uszkodzony i są inne sprawy ze
    > zdjęciami robione tym aparatem

    Na żądanie sądu Policja powinna udzielić takiej odpowiedzi. Złożyć wniosek
    dowodowy. Tylko, co w ten sposób chcesz dowieść? To nie jest rozprawa w
    sprawie mataczenia przez policję w potępowaniu, tylko w sprawie stwierdzenia
    winy za spowodowanie kolizji. Skoro zdjęć nie ma, to nie ma. jesli w tym
    wzgledzie masz podejrzenie, że ktoś ukrył lub zniszczył dowody, to złóżcie
    stosowne zawiadomienie i tyle. Sparwę w sposów w parwie przewidziany ktoś
    zbada i ustali, z jakiej przyczyny owe zdjęcia "wybyły".

    Z tym, że chilowa awaria aparatu, brak umiejętności właściwego jego użycia
    czy nawet proste zaginięcie danego odcinka negatywu czasem siż zdarza.
    Żadko, a nawet sporadycznie, ale ejdnak od czasu do czasu tak bywa.

    > 3a. Samochodów już nie ma, bo to były wraki. Zostały tylko zdjęcia od
    > ubezpieczycieli. Czy mogę je wydobyć od PZU?

    Ty mozesz mieć kłopot. Ale podobnie można taki wniosek do sądu złożyć. Tylko
    trzeba uzasadnić, co z tego ma wynikać.Policja jakoś inaczej uszkodzenia
    opisała? Bo ubezpieczyciele pewnie zdjecia robili poza miejscem zdarzenia.

    > 3b Jak biegły na podstawie tych zdjęć jest w stanie odtworzyć KOLEJNOŚĆ
    > zdarzeń na drodze, która jest kluczowa dla sprawy?

    No tutaj bywa problem. Nie opisałeś zdarzenie, nie napisałeś jakie są Waszym
    zdaniem rozbieżności pomiędzy ustaleniami Policji, a stanem faktycznym. tak
    więc nie można nawet podjąć próby określenia tego.