  • Data: 2005-08-21 08:24:40
    Temat: Re: Obraza przez gg
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:de8n8j$e8a$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:de8mt8$6an$2@opal.futuro.pl...

    > Tylko marne chyba szanse na podciagniecie tego pod cos z kk aby nawet przy
    > dobrej woli prokuratora nie dostac umorzenia. Choc ja nie fachowiec, tylko
    > czystej krwi amator w tej branzy.

    Art. 216.

    § 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej
    nieobecność,

    lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła,

    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    § 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    do roku.

    § 3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego albo

    jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności cielesnej lub

    zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary.

    § 4. W razie skazania za przestępstwo określone w § 2 sąd może orzec
    nawiązkę na

    rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny

    wskazany przez pokrzywdzonego.

    § 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.