  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Obowiązkowy urlop 10-dniowy??
    Date: 25 Mar 2011 19:34:49 +0100

    On 2011-03-25, Konop <k...@g...pl> wrote:

    [...]

    > W moim zakładzie pracy jest taki "przepis wewnętrzny", który nakazuje
    > pracownikom pobranie 10 dni pod rząd urlopu w dowolnym terminie. Nie
    > wnikając w szczegóły czemu mi się to nie podoba - czy taki zapis jest
    > legalny??

    Żyjemy w kraju, w którym jesli coś nie jest zabronione,
    to jest dozwolone. Więc skoro uważasz że coś nie jest legalne,
    to znajdź przepis.

    > Jak się spytam kadrowej na jakiej podstawie tego ode mnie
    > wymaga, uzyskam odpowiedź, że na podstawie regulaminu wewnętrznego.
    > Dodam, że nie istnieje u nas coś takiego jak "gruszowe" (w sensie jakieś
    > ekstra pieniążki dla pracownika za taki urlop). Czyli nie dość, że muszę
    > wziąć urlop, to jeszcze nic z tego nie mam...

    Przestudiuj kodeks pracy, art. 162:

    ----
    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
    przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych
    dni
    kalendarzowych.
    ----

    Te regulaminowe 10 dni, wynika właśnie z praktycznej implementacji tego zapisu.
    Niby w skład tych 14 dni kalendarzowych można wpleść święta, ale dla pracodawcy
    bezpieczniej jest zawrzeć to w 10 dniach urlopu, żeby objąć wszystkie przypadki.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl