    Date: Sun, 22 Mar 2015 21:54:11 +0100
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązkowy ZUS i kary.

    k...@g...com wrote:

    > Niby tak. Moja chęć zdoktoryzowania się z kar i ZUSu związana była z jednym opisem
    jaki znalazłem w necie. Zus upomniał się o składki jakich ktoś nie zapłacił do 2004
    roku. Czyli pod sam koniec przedawnienia. Ten ktoś od 2004 nie prowadzi działalności.
    A ZUS chce żeby przedstawił dokumenty związane z działalnością. I to wszystkie.
    Łącznie ze zgłoszeniem do ubezpieczenia. Z opisu wynikało że zgłosił albo nie zgłosił
    z 15 lat temu. Nie znalazłem żadnych przepisów nakazujących trzymanie tak długo
    własnych dokumentów. Nawet jak by była jakaś kara za nie zgłoszenie to dawno się
    sprawa przedawniła. Ścignąć go jedynie mogą za dwa lata 2003 i 2004. Ale też z tego
    może wybrnąć jak wystąpi o umorzenie. Do 2015 jest abolicja. To po co ZUS go straszy?

    Jaka abolicja jest do 2015?