eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiazki wzgledem Urzedu Skarbowego spadkobiercow zmarlej osoby prowadzacej dzialalnosc gospodarcza › Re: Obowiazki wzgledem Urzedu Skarbowego spadkobiercow zmarlej osoby prowadzacej dzialalnosc gospodarcza
  • Data: 2010-11-17 19:42:20
    Temat: Re: Obowiazki wzgledem Urzedu Skarbowego spadkobiercow zmarlej osoby prowadzacej dzialalnosc gospodarcza
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik w <news:ic1952$ss1$1@inews.gazeta.pl>:

    > Uzytkownik "Bad skipper" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    > Podejrzewam, ze Urzad Skarbowy moze po prostu nie wiedziec o smierci ojca i
    > nalezy mu to uswiadomic stosownym pismem.

    Skoro US -- cytuję -- "przyslal mojej mamie" to raczej wie.

    Ale skoro podejrzewamy...
    Ot, matka się rozliczyła za 2008 ze zmarłym mężem, a jak wątkosprawca
    napisał -- cytuję -- nie dokonal ostatnich wplat na
    podatek PIT-5 i VAT-7, no to ją pytają na jakiej podstawie rozliczyła
    zmarłego męża

    > Jesli macie te dokumenty, to
    > mozecie im to udostepnic, ale jesli ich nie ma, to spadkobierców scigac za
    > ich brak sie nie da zasadniczo.

    Oczywiście, jeśli nie mają (a raczej powinni mieć), to US wyda decyzję:
    <http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/pok
    az/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzo
    wy_/16-przepisy-ogolne/45-deklaracje-podatkowe/15210
    4-spadek-nastepstwo-prawne-zwrot-podatku-korekta-zlo
    zenie-deklaracji-smierc.html>
    "Analizując powyższe przepisy stwierdzić należy, iż obowiązujące przepisy
    prawa podatkowego nie zakazują po śmierci spadkodawcy weryfikacji
    deklarowanych przez niego zobowiązań podatkowych. Przepisy te wręcz
    nakładają na organy podatkowe obowiązek wszczęcia i prowadzenia postępowania
    celem określenia prawidłowej wysokości zobowiązania podatkowego spadkodawcy.
    Jest to jednak jedyny uprawniony tryb korekty takich zobowiązań. Organ
    podatkowy, wydając decyzję określa w niej prawidłową wysokość zobowiązania
    podatkowego (na podstawie znanych organowi w dniu otwarcia spadku zobowiązań
    spadkodawcy), wysokość poniesionej straty uprawniającej spadkobierców do
    skorzystania, zgodnie z przepisami prawa podatkowego, z ulg podatkowych,
    wysokość nadpłaty lub zwrotu podatku, jeżeli ich wysokość jest inna niż
    wykazana w deklaracji złożonej przez spadkodawcę albo spadkodawca deklaracji
    nie złożył (art. 100 § 2a Ordynacja podatkowa)."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]