    From: "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek utrzymywania dziecka
    Date: Fri, 16 Aug 2002 17:53:57 +0000 (UTC)

    Tomek Stawarz <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Powinna pozostać na utrzymaniu swoich rodziców ponieważ tak stanowi
    > Polskie Prawo. Nawet po Jej ślubie z Nauczycielem (czy kimkolwek innym)
    > Rodzice mają obowiązek Ją utrzymywać.

    > Te 30 lat trochę zmienia sytuacje. Tymniemniej we (chyba)Włoszech 30 letni
    syn
    > otrzymał w wyroku sądu alimenty od swoich rodziców.

    > To zależy od szczegółów których tutaj nie ma.
    > Jeśli On był z Nią dla tych (nędznych, skąd innąd) pieniędzy, a Ona z Nim
    bo po
    > trzebowałą
    > seksu/bliskiej osoby/itp to TAK - męska dziwka.

    W opisanym przypadku panienki i jej nauczyciela też nie wiemy, kto z kim i
    dlaczego. Czy ona z nim dla pieniędzy, czy z miłości czy dla seksu? A może on
    z nią, bo jej rodzice są zamożni, więc liczy na kasę? Wtedy to on jest
    dziwką.....
    Wtedy ten brak faktów jakoś ci nie przeszkadzał w wyrażaniu swoich opinii....

    > zyimś
    > rochę
    > Może, ale nie musi (to samo tyczy się mężczyzn, nie ma tu żadnej
    dyskryminacji,
    > taki poprostu rozważamy przypadek).

    A może tak: nie musi, ale może? Dlaczego nie podajesz więc tego rozwiązania
    w "proponowanym rozwiązaniu dla niej", zamiast tego piszesz tak:

    "Proponowane postępowanie dla Niej:
    - przestać sypiać z własnym nauczycielem
    - skorzystać z pomocy psychologa"

    Podjęcia pracy nie doradzasz, dlaczego?

    > anek,
    > Bo tak moim zdaniem jest. Znam osoby po 30 które nie są w pełni sprawne
    intelek
    > tualnie
    > i nie potrafią wziąść odpowiedzalności z włąsne czyny ...

    Nie wystarczy powiedzieć, że jest ofiarą. Trzeba to jeszcze udowodnić, ale,
    UWAGA &#8211; w oparciu o podane fakty, nie domniemania. Fakty są takie, że nic nie
    wiemy o tej rodzinie, dzieciństwie dziewczyny, metodach wychowawczych
    rodziców itd.
    Ale tobie ten brak faktów nie przeszkadza w wyciąganiu daleko idących
    wniosków. To czego nie wiesz, to sobie dopowiadasz i tak oto powstała
    wzruszająca opowieść o biednej, zakochanej dziewczynie, ofierze rodziców-
    sadystów.
    Kliniczny przykład sofistyki.

    > Tu jest pl.soc.prawo a nie pl.moralizujey lub pl.jak.to.nieladnie ;)

    Mam wrażenie, ze się czepiasz. Gdybyśmy dyskutowali tylko o prawie w aspekcie
    paragrafów, to tej dyskusji wcale by nie było. Przecież nikt nie przeczy, że
    w Polsce istnieje obowiązek alimentacji dzieci przez rodziców (i odwrotnie).
    Dyskusja, w której ty bardzo aktywnie uczestniczysz, dotyczy moralnych
    aspektów tego prawa i wątków pobocznych &#8211; od wychowania dzieci poprzez miłość
    aż do prostytucji. Mam przy tym wrażenie, że w wynajdywaniu tych
    pozaprawniczych wątków właśnie ty celujesz.
    Więc nie pouczaj, bo przyganiał kocioł garnkowi......

    Pozdrawiam, Ewa.