  • Data: 2008-03-11 14:47:34
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:pan.2008.03.11.14.34.54@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    >>> Zasilacz jest przynależnością laptoka,
    >> A cóż to jest ta przynależność?
    > Kodeks cywilny (art. 51 bodajże).
    Brak zastosowania w tym konkretnym przypadku z przyczyn czysto technicznych.

    > Każdy z nich będzie przynależnością.
    Nie, co wynika wprost z podanego art. 51 §1.
    Padł w tej dyskusji niezły tego przykład - latarka sprzedawana bez baterii.

    > To nie kupi. Jednak trudno będzie mu żądać sprzedaży samochodu bez
    > silnika, ponieważ silnik jest przynależnością.
    Żądać to mu będzie bardzo łatwo. Gorzej ze skutecznością takiego żądania.

    > Wcale tak ;-)
    Tu się akurat mylisz.

    > Mój komputer miał prefabrycznie zainstalowany jakiś system operacyjny. Na
    > oczy go nawet nie widziałem.
    To nie jest sprzeczne z prawem. Nie ma bowiem obowiązku oglądania nabytego
    towaru. ;)

    > Jakkolwiek na to patrzeć tenże soft nie jest przynależnością.
    To oczywiste.
    BTW - wymieniony art. 51 używa określenia "rzecz". Terminem tym określamy
    obiegowo coś materialnego. Ciekawe, czy w ujęciu prawnym jest tak samo, czy
    może wymyślono specyficzne znaczenie tego terminu.

    --
    Jotte