  • Data: 2008-03-11 13:40:26
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:pan.2008.03.11.13.14.00@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Zasilacz jest przynależnością laptoka,
    A cóż to jest ta przynależność?
    Zresztą cokolwiek miałoby to znaczyć jestem innego zdania.
    Po pierwsze komputer działa bez zasilacza (przynajmniej przez pewien czas)?
    Działa.
    Po drugie można używać innego zasilacza spełniającego wymagane cechy
    elektryczne.

    > a zatem z pewnością nie można tu
    > mówić o sprzedaży wiązanej.
    O to mi właśnie w tym nieco ironicznym określeniu chodziło.
    Wekslując na inną dziedzinę - ktoś może nie chcieć kupić samochodu z
    silnikiem (sprzedaż wiązana), bo ma kaprys mieć samostój.

    > Tymczasem oprogramowanie to jest kompletnie inna sprawa.
    Wcale nie.
    Komputer nie działa bez SO toteż producent/sprzedawca oferuje urządzenie
    posiadające wszystkie elementy umożliwiające uruchomienie.
    Chyba, że uznasz za działanie wejście do BIOSu, wątpie jednak w możliwość
    udowodnienia, iż jest to główna funkcja urządzenia.

    --
    Jotte