  • Data: 2008-03-11 11:20:44
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 11 marzec 2008 09:31
    (autor TomaSz.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@u...mail.op.pl>):

    > Nie mówimy o pakiecie, tylko o OBOWIĄZKU kupienia kompa z oprogramowaniem.

    Straaaaaaaaaszne. A skaner masz obowiązek kupić z programem do skanera. Ba!
    Kamerę kupiłem i też obowiązkowo z oprogramowaniem. Takie życie -- pewne
    zestawy są w zestawie. Czasami można ustalać do jest w zestawie, a czasami
    są pewne pakiety.

    > Chodziło mi o to, że to ode mnie ma zależeć, jakie filmy będę oglądał na
    > DVD czy jaki będę miał system operacyjny na komputerze.

    Nie mówię o oglądaniu filmów a o programie w zestawie z DVD, kamerą czy
    komputerem. Po prostu większość producentów sprzedaje zestaw i już. I nie
    ma w tym nic złego. Takie jest rynek i tak zbudowane jest urządzenie.

    > Zmywarki czy pralki bez oprogramowania bym nie chciał i nie bardzo widzę
    > sens sprzedaży takich urządzeń bez niego, bo w warunkach domowych nie
    > wgrasz sobie softu.
    > A z komputerem jest to możliwe - masz do wyboru dziesiatki systemów
    > operacyjnych, a znaczna ich część nic nie kosztuje.

    I są to eksperymentalne rozwiązania niedopasowane do sprzętu. Więc nic
    dziwnego, że producent sprzedaje sprzęt z dopasowanymi rozwiązaniami.

    > Dlaczego ktoś ma mi w
    > takiej sytuacji nakazać kupno systemu?

    Bo to składnik urządzenia. Telefon komórkowy też masz z nakazem kupienia
    zwartego w nim systemu i oprogramowania.

    > Tak, ale dalej mylisz MOŻLIWOŚĆ z OBOWIĄZKIEM kupna komputera z systemem .

    Nie mylę. Jeżeli ja produkuję urządzenie, to ja określam co jest w zestawie
    i nie ma co kruszyć kopii o to. Panasonic uznał, że w zestawie z kamerą
    sprzeda mi program i też nie miałem nic do gadania, choć program powędrował
    na półkę. Po prostu producent określa potrzeby większości i tak kształtuje
    zawartość zestawu. I tyle. Próba prawnego gnębienia producentów i zmuszania
    do tworzenia zdegenerowanych zestawów jest chora.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com