  • Data: 2009-04-13 19:20:45
    Temat: Re: Obcokrajowiec w Polsce (EU) i wzgledy prawne.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    euro wrote:
    > Witajcie,
    >
    > Razem z zona (obywatelka wloska) zastanawiamy sie zamieszkac na stale w
    > Polsce. Ile kosztuje zabezpieczenie zdrowotne osoby ktora przyjezdza do
    > naszego kraju na stale? Na co nalezy zwrocic uwage? Wychodze z zalozenia
    > ze moja zona nie znajac jezyka polskiego szybko pracy nie znajdzie, a
    > ubezpieczona musi byc.

    O ile ty będziesz pracował, to zgłaszasz ją do twojego ubezpieczenia,
    tak samo jak dzieci. Cała rodzina będzie ubezpieczona i będzie jechała
    na twoim ubezpieczeniu.
    Jedynej rzeczy, której nie wiem, to czy cokolwiek zmienia fakt, że nie
    jest obywatelem, ale nie powinno.

    > Poza tym na co polecacie z punktu prawnego zwrocic uwage? Jakie problemy
    > moga wyniknac?

    karte stałego pobytu na poczatek a potem obywatelstwo.
    bez tego przez wiele urzędów bez czołgu sie nie przebije.