    Date: Sat, 27 Apr 2013 13:57:25 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl> <kl7uid$i63$1@node2.news.atman.pl>
    <51779237$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl843o$ncj$3@node2.news.atman.pl>
    <51779d1a$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl87tk$ric$1@node2.news.atman.pl>
    <5177a713$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl89ib$t3s$1@node2.news.atman.pl>
    <5177afe5$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304242319550.632@quad>
    <5178f794$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304252256490.3740@quad>

    > "Wyście paliliście".

    No. Andrzej pyta czy byłem źle chroniony. Więc mówię, że my (z kolegami
    z klasy).

    [o narkotykach i wyższej składce od narkomanów]
    > Po pomiarach skutków.

    E-e. To już za późno. Jak już ma raka płuc to wtedy podwyższenie
    składki, bo był palaczem, niewiele da.

    Do tego weź pod uwagę, że mierzalność skutków nie jest taka prosta.

    > Znane mi "miedialnie" skutki są obserwowalne objawowo w wiele
    > lat po spowodowaniu szkody.
    > Taki dym papierosowy da się zdiagnozować i już.

    Zupełnie nie rozumiem, co chciałeś przez to powiedzieć. Wyostrz.

    > No i te przedziały są ZŁE.

    na razie była mowa o różnicowaniu.

    > Ja poproszę na początek o dane dotyczące:
    > - podziału na granicy 0,8 promila, znanego z wielu krajów

    W jakich wielu? Znalazłem takie zestawienie:

    http://www.dkd.pl/e/pl/limity.html

    i 0,8 dotyczy zdecydowanie niewielu, w porównaniu z całą resztą.
    Naliczyłem 16 z 0,8, a samych krajów z 0 jest 18. A jeszcze są stany
    pośrednie. 0,8 jest w sporej mniejszości.

    I jakoś mi się nie wydaje, żeby nawalony do 0,7 kierowca był dobrym
    pomysłem na drodze.

    od 0,2 do 0,5 promila:
    Nieznaczne zaburzenia równowagi oraz euforia i obniżenie krytycyzmu,
    upośledzenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz zaburzenia widzenia

    do 0,7 promila
    Zaburzenia sprawności ruchowej (niezauważalne osłabienie refleksu,
    nadmierna pobudliwość i gadatliwość, a także obniżenie samokontroli oraz
    błędna ocena własnych możliwości, które często prowadzą do fałszywej
    oceny sytuacji

    > - podziału w okolicy 1,2 do 1,5 promila (nie będę się czepiał
    > która wartość, ale w tym przedziale)

    do 2 promili
    Zaburzenia równowagi, sprawności i koordynacji ruchowej, obniżenie
    progu bólu, spadek sprawności intelektualnej (błędy w logicznym
    rozumowaniu, wadliwe wyciąganie wniosków itp.) pogłębiający się w miarę
    narastania intoksykacji alkoholowej, opóźnienie czasu reakcji, wyraźna
    drażliwość, obniżona tolerancja, zachowania agresywne, pobudzenie
    seksualne, wzrost ciśnienia krwi oraz przyspieszenie akcji serca

    A tu:

    http://www.maxior.pl/film/156883/Eksperyment

    masz film na którym pokazano jak zachowują się ludzie z około 1 promila
    na ZNANYM torze, ze ZNANYMI przeszkodami, które pokonywali z palcem w
    dupie na trzeźwo.

    > Dopiero WIEDZA wynikła z takiej statystyki pozwoliłaby jednoznacznie
    > orzec, czy "przedziały prawne" mają jakikolwiek sens.
    >
    > Moje osobiste, subiektywne i niczym nie poparte :P przekonanie
    > jest takie, że stosowana tu i ówdzie granica 0,8 ma znacznie
    > większy "sens prawny", zaś wrzucanie 0,51 oraz 3,5 promila
    > do tej samej "szufladki prawnej" daje groźne skutki społeczne.

    No cóż, to tak jakbyś powiedział, że wrzucanie do szufladki prawnej
    kogoś, kto zabił 5 osób i tego co zabił 500 ma groźne skutki
    społeczne... Jak przekroczył 0,5 to jest już potencjalny zabójca.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek