  • Data: 2013-04-26 21:00:59
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No i potem mamy takich rowerzystów, co ciągle sieją zamęt na drodze.

    Tak jakby specjalnie na Twoje zamówienie Mocniak z prr zapodał
    statystykę:
    http://sewik.pl/index.php?id=szukaj
    (można bez zakładania konta, dane do logowania są na prr)
    Statystyki są "wyciągnięte" z danych Policji, tych samych, z których
    są na stronie policji wystawiane statystyki w PDFach.

    Dane wejściowe:
    - baza: mocniak_rowery (czyli wyłącznie zdarzenia z udziałem rowerzystów)
    - miasto: Zabrze
    - okres: bez ograniczeń

    Wybrana pozycja: "przyczyny sprawców"
    Najwyższa wartość: "nieudzielenie pierwszeństwa", 71 sztuk wobec
    16 sztuk "inne" (w tym najechanie na kamienie itede) oraz po 9
    i mniej dla innych skonkretyzowanych zdarzeń.
    W tych 71 sztukach:
    - rowerzyści: 25
    - inni uczestnicy: 46
    Podział szczegółowy tych 46 (następna tabelka):
    - kierujący sam. osobowym: 41
    - ciężarówki bez przyczep: 4
    - z przyczepami: 1
    - motocyklista: 1
    - tramwaj: zero

    Powiadasz, że to ROWERZYŚCI sieją zamęt? ;)

    > Zazwyczaj atakują pieszych

    4 lekko rannych, przy 6 najechaniach na pieszego (brak
    danych kto winny), z innej tabelki jedno wejście przed
    pojazd (czyli to pieszy winny) i przekraczanie jezdni
    w miejscu niedozwolonym (jak poprzednio), znaczy
    max dwu pieszych rannych (lekko) z powodu rowerzystów.

    > i nie ma dużych ofiar albo szkodzą samym sobie na
    > drodze

    Z grubsza.

    > (choć niestety nawet jak mi taki dureń samobójstwo popełni na mojej
    > masce, to ja też dostanę po dupie, psychicznie, że zabiłem człowieka, choć
    > nie z mojej winy)

    Skądinąd, to racja.

    > Niestety założenie, że człowiek sam dobrowolnie będzie zdawał egzaminy
    > z jazdy na rowerze jest utopijne.

    Po co ma zdawać egzamin, skoro istotne jest żeby się NAUCZYŁ?

    > Nie, bo system nie jest idealny. Ale przynajmniej zwiększa szanse.

    W świetle wymuszania pierwszeństwa wychodzi, że nauka samodzielna
    jest ... skuteczniejsza.
    Z góry się zgadzam, iż PRAWDOPODOBNIE ci co wiedzą że nie wiedzą
    stosują "zasadę ograniczonego zaufania do siebie" i dlatego
    części teoretycznie możliwych wypadków "z niewiedzy" nie ma.
    Pic w tym, że ten sam mechanizm dotyczy jazdy po dwu piwach :>
    No i pewnie dotyczyłby również "autonauki".

    > No. I umiejętność weryfikuje egzamin.

    Niezbyt.
    Po pierwsze dlatego, że on NIE PRZYSTAJE do praktyki jazdy.
    Jeśli egzamin "uwala" egzaminowanego za to, że przy skręcaniu
    skosił złośliwie pociągniętą linię ciągłą, zaś w praktyce
    te oddzielające FAKTYCZNY ruch (sytuacji "omal kolizja" z tego
    powodu kilka miałem) to wiesz co sobie możesz zrobić z takim
    egzaminem.
    3x"z" i tyle.

    I potem jedzie taki jeden z drugim i wymusza.

    > Ano, system ma wady. To racja, powinno się dążyć do częstszych egzaminów

    No i tu mam zgryz - bo niestety wypada się zgodzić, że skoro
    egzaminy mają być, to powtarzalne, cyklicznie.
    Traktowanie PJ jako "prawa nabytego" mija się z logiką.
    Niniejszym popieram, jeśli już mają być egzaminy, to koniecznie
    cykliczne, szczególnie iż wiadomo że rutyna również bywa groźna.

    pzdr, Gotfryd