    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Tue, 23 Apr 2013 09:56:50 +0200
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181231260.1552@quad>
    <kkon7k$8c4$1@news.task.gda.pl>
    <516fee94$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkorkt$lr0$1@news.task.gda.pl>
    <51702879$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl>

    W dniu 23.04.2013 09:34, Dominik & Co pisze:

    > Niezupełnie. Całej kasy na jednego nie da przecież.

    No nie da, bo inni mają potrzeby również. Stąd koszyk świadczeń
    opracowywany na podstawie analiz potrzeb i funduszy.

    > Wszelkich kosztów nie zagwarantuje nikt. Z samej definicji "wszelkich".

    Tak. Tylko że inny model jest działania komercyjnych ubezpieczalni. One
    muszą zarobić. Jak jestem np. teraz w trakcie kolejnych operacji, kto
    mnie ubezpieczy? Nikt. Bo prawdopodobieństwo że będą płacić jest = 1. A
    NFZ przyjmuje nawet chorego od urodzenia, bo to inny model działa. To
    wspólnotowa zrzuta narodowa. I zarząd (NFZ) tym zarządza, rozprowadza,
    kieruje.

    > A w prasie regularnie pojawiają się jojczenia, jak to ci czy
    > tamci dla NFZ są już zbyt kosztowni...

    > Ja tam wole jawną suma ubezpieczenia.

    Ale ona jest dla zdrowych, którym się przydarza raz coś. Pisałem już, że
    jak mi się urodziła pierwsza córka, to mój tatuś w ramach ,,dobry
    dziadek'' chciał właśnie jakieś takie prywatne ubezpieczenie jej
    wykupić. Medyk zbadał i wysłyszał szmery w sercu i ,,sorry, chorych nie
    ubezpieczamy''.

    Póki masz komercyjne OC i przez 20 lat je płacisz tak jak ja, a nie
    korzystasz, to jest fajnie. Ale jak żona otarła 2 lata temu sąsiada, to
    mi OC o 2 progi podskoczyło od razu i z tego podskosku opłaciłem tyle,
    ile sąsiad dostał za zarysowanie. Więc to co płacę to ubezpieczyciel
    zjada na siebie, a jak trzeba wypłacić, to i tak sobie odbije
    podskokiem. Chyba że faktycznie jest jakiś jednorazowy pech i
    rozpierdzielę limuzynę za 200 tysięcy. Choć znając życie, przyjdą i
    zrobią śledztwo i znajdą jakiś kruczek, żeby mieć regres.

    Tak jak mi znaleźli jak w zeszłe lato zalało mi mieszkanie. Były wtedy
    duże wichury, ja byłem poza domem i puściła klamka w drzwiach
    balkonowych. PZU powiedziało, że moja wina, bo musiałem źle domknąć
    okno. I oni wypłacają tylko wtedy, jakby wichura wyrwała zamki
    powodując ich uszkodzenie (fizycznie na mój gust niemożliwe w naszym
    klimacie, bo taka siła to by chyba samochody latały)

    > Jak już masz spalony dom, to nie znajdziesz ubezpieczyciela, który ubezpieczy
    > Ci ten spalony dom od spalenia. Dziwi Cię to?

    Nie dziwi. Ale dom to mienie a nie zdrowie, poza tym akcja ,,spalenie
    domu'' była jednorazowa. A choroby są przewlekłe. Nie można powiedzieć
    ,,odbuduj dom, ubezpiecz od nowa'', bo chory się stara, ale nie umie
    wyzdrowieć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek