  • Data: 2013-02-28 00:34:42
    Temat: Re: [OT] darmowe wzbogacenie si? ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Feb 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I co z tego? Powiedzmy, że przeleciałeś prostytutkę, a następnie oddaliłeś
    > się bez płacenia. Ona dalej jest tak samo kompletna jak przed (zakładam brak
    > specyficznych perwersji).

    No i to też nie jest kradzież.
    Ba, chyba nawet "wyłudzenie usługi" trudno wykazać (bo szalbierstwo
    dotyczy wyłącznie innej klasy świadczeń, w których co do zasady
    masowość wyklucza dokładną weryfikację płatników, a już nie "osobiście
    rozpoznanych"), pozostaje rozważanie czy w rachubę wchodzi aż oszustwo
    albo przeciwnie, wręcz nic karalnego - a tylko "należność cywilnoprawna".

    > I teraz opowiadanie, że jak biedny pryszczers

    Ale argumentacja Roberta NIE ODNOSI się do faktu słuszności
    lub niesłuszności danego czynu lub wniesienia zapłaty bądź niewniesienia.
    Akcentował jedynie to, że NIE MOŻNA ich porównywać.
    I *nie można*!
    (szkoda że starożytnych Rzymian nie można spytać o zdanie :P)

    Ba, od zawsze przychylam się do opinii, że ci którzy tak robią,
    w sumie bardzo skutecznie bronią łąmiących prawa majątkowe.
    Tak, Ty też.
    Dlaczego? - ano dlatego, że logika "a każdy pijak to złodziej"
    wprost prowadzi do ośmieszenia owego porównania.
    Chyba że to właśnie chcesz osiągnąć.

    > uważam za chybione.

    Ja (tak jak literalnie pisał Robert) również uważam za chybione
    porównywanie naruszenia praw majątkowych do kradzieży.
    To tak jakby chcieć porównywać rozbój z przemytem.
    W końcu "tu i tu chodzi o pieniądze" (i na tym tożsamość się kończy).

    pzdr, Gotfryd