  • Data: 2013-02-28 13:22:36
    Temat: Re: [OT] darmowe wzbogacenie si? ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No i to też nie jest kradzież.

    No spiracenie windowsa też nie jest kradzieżą, choć owszem, w KK dość
    silnie to zbliżono, prawie zrównano.

    > Ale argumentacja Roberta NIE ODNOSI się do faktu słuszności
    > lub niesłuszności danego czynu lub wniesienia zapłaty bądź niewniesienia.
    > Akcentował jedynie to, że NIE MOŻNA ich porównywać.
    > I *nie można*!

    Można. Porównywać wszystko można. :-P
    Po prostu wynikiem tego porównania nie będzie 100% zgodności, bo to po
    prostu trzecia kategoria.

    > Ba, od zawsze przychylam się do opinii, że ci którzy tak robią,
    > w sumie bardzo skutecznie bronią łąmiących prawa majątkowe.
    > Tak, Ty też.

    Z kimś mnie mylisz.

    > Dlaczego? - ano dlatego, że logika "a każdy pijak to złodziej"
    > wprost prowadzi do ośmieszenia owego porównania.

    Może tak gdzieś napisałem, ale jak już to ironicznie.

    > Ja (tak jak literalnie pisał Robert) również uważam za chybione
    > porównywanie naruszenia praw majątkowych do kradzieży.

    owszem, porównując kradzież z naruszeniem praw majątkowych w ogólności
    otrzymasz dość sporo rozbieżności. Jednak w zakresie uzyskania
    oprogramowania bez zgody ustawodawca praktycznie zrównał to z kradzieżą
    w KK. Może dlatego, że wyszło mu sporo podobieństw akurat w tym
    zakresie. Szkoda, że ograniczył się do oprogramowania. Może dlatego, że
    to nowość bez zaszłości historycznych i łatwiej było.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek