eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ... › Re: [OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ... - tolerancja prędkościomierza
  • Data: 2011-01-03 18:46:56
    Temat: Re: [OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ... - tolerancja prędkościomierza
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Apropos prędkościomierza, to we wszystkich samochodach jakimi dotąd
    > jechałem, prędkościomierz zawyżał wskazanie o 5-10 km/h. Czyli jak
    > wskazywał 50km/h - naprawdę to było 40km/h. Jak 120 - naprawdę to było
    > 115km/h.
    >
    > Czy to jest reguła, czy miałem akurat takie szczęście? Jeżeli to jest
    > reguła, to powoływanie się na tolerancję prędkościomierza nie jest chyba
    > najwłaściwsze w tym przypadku.

    To jest właśnie po to, by tolerancja nie skutkowała pokazywaniem mniejszej
    prędkości, ale nie we wszystkich samochodach zawyża. Odpowiedzialności to
    raczej nie znosi. Prędzej fotoradar. Jeśli wykażesz, że mógł źle zmierzyć to
    sąd musi to uwzględnić. Może w instrukcji pisać np, że w pewnych warunkach
    może duży błąd pomiaru mieć...