eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOplata wniesiona na konto niezyjacego abonenta - jak uzyskac zwrot w przypadku rozwiazania umowy? › Re: (OT) Oplata wniesiona na konto niezyjacego abonenta - jak uzyskac zwrot w przypadku rozwiazania umowy?
  • Data: 2004-08-20 18:57:50
    Temat: Re: (OT) Oplata wniesiona na konto niezyjacego abonenta - jak uzyskac zwrot w przypadku rozwiazania umowy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "vanDal" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cg2vj3$2c3$1@kujawiak.man.lodz.pl...

    > Moze by tak zlozyc pozew o ustalenie stron umowy - skoro od 1,5 roku
    > jestem glownym najemnca, posiadam wszystkie rachunki, wiec faktycznie ja
    > stalem sie strona w umowie :)

    Aha. Za 44 zł wyrobisz się? No i czy czasem po ustaleniu tego faktu nie
    okaże się, że popełniłeś oszustwo polegające na tym, iż wyzyskując błędne
    przeświadczenie operatora kablowego, że Twój ojciec nadal żyje doprowadziłeś
    ich do niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez zaniechanie pobrania
    opłaty aktywacyjnej od nowego abonenta.

    > Tak uslyszalem w zeszlym roku - teraz nagle okazalo sie, ze zmiana
    > abonenta nic nie kosztuje :/

    Ale takie rzeczy są w cenniku. Tu nie ma miejsca na słyszenie.

    > Byc moze nie warto. Ale dla mnie warto chociazby z tego wzgledu, ze tak
    > naprawde zostalem posadzony o kradziez i ukarany za to, czego nie
    > zrobilem. Jesli oddadza te 44zl to leje na reszte, wypowiadam umowe i
    > niech sie dymaja.
    > Poza tym nie wyobrazam sobie, ze z chwila zakonczenia umowy o
    > swiadczenie jakiejs uslugi nadplata pozostanie (jako prezent??) na ich
    > koncie!! Powinni zwrocic oplate za niewykonana usluge.

    Skoro się upierasz? Choć pisze to dla sportu, bo kwota roszczenia nie warta
    jest zachodu.

    1) Możesz ich pozwać na zasadzie bezpodstawnego wzbogacenia podnosząc, iż z
    chwilą zaprzestania dostarczania sygnału zaprzestali świadczenia usługi,
    więc tym samym utracili prawo do otrzymywania wynagrodzenia. Sprawą kluczową
    w takim postępowaniu jest udowodnienie, kiedy dokładnie zaprzestano
    dostarczania sygnału.

    2) Możesz ich również pozwać o to, że bezprawnie rozwiązali umowę. Będą
    musieli wówczas przed sądem dowieść, że faktycznie Ty lub ktoś, za kogo
    ponosisz odpowiedzialność dokonał modyfikacji sieci w ten sposób, że
    powiększyła Ci się oferta programowa. Trudno mi obecnie ocenić, na ile
    dysponują oni dowodami na to, ale o ile manipulacji dokonano w miejscu
    powszechnie dostępnym, to dowód taki uważam za trudny do przeprowadzenia, o
    ile nie złapano sprawcy na gorącym uczynku.

    3) Możesz również próbować pozwać ich o naruszenie Twoich dóbr osobistych
    poprzez pomówienie Cię o czyn "niegodny", o ile pomówienie to nie
    ograniczyło się do wysłania do Ciebie bezpośrednio pisma.

    Ale jeszcze raz przypominam, że odradzam pieniaczenie się.