eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych › Re: [OT] Bezpieczeństwo na drogach [było: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych]
    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Bezpieczeństwo na drogach [było: Re: kierowcy nie zatrzymują
    się przed przejściem dla pieszych]
    Date: Sun, 04 Nov 2007 01:50:24 GMT

    > Piesi, jak również rowerzyści nie są bez winy - też potrafią zaskoczyć
    > idąc bądź też jeżdżąc bez jakichkolwiek odblasków czy świateł.
    > Przydałaby się jakaś akcja promująca widoczność pieszych na drodze a nie
    > tylko trzeźwość kierowców i ich ostrożniejszą jazdę. W Irlandii
    > zdarzało mi się widzieć ludzi w kamizelkach odblaskowych na naprawdę
    > zabitych deskami dziurach.

    Masz bardzo duzo racji w tym co mowisz, jednak to kierowca prowadzi kupe
    zelastwa ktora moze zabic i to on przede wszyskim musi byc tego swiadom i
    miec to caly czas na uwadze. Zabicie kogos tylko dlatego, ze wtargna na
    przejscie nie jest adekwatna kara za popelniony czyn, zarowno dla pieszego
    martwego jak i dla kierowcy z dozywotnim obciazeniem, ze kogos zabil...
    Piesi jak rowerzysci w Polsce dlugo nie beda nosic nic jaskrawego czy
    odblaskowego, bo w Polsce jest moda na stroje czarne, ciemne. Kiedys za
    PRL-u, mrocznych czasow itp. byly akcjie MO w szkolach by uczniowie nosili
    odblaski na kurtkach czy tam innych czesciach garderoby. Przynosilo to jakis
    tam efekt, niestety nowe czasy swietlanej wolnosci zaniechaly ta praktyke
    szkolen od podstawowek a byc moze dzis juz wiekszosc dzieci i mlodzierzy
    mialo by swiadomosc "odblasku".
    Innymi slowy, w Polsce jest bardzo niska swiadomosc "bycia widocznym" na
    drodze.