  • Data: 2005-10-27 14:34:23
    Temat: Re: OFE, pierwsza praca, tydzień czy miesiąc czasu?
    Od: "www.ePolisa.o-net.pl" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > kurde ja pracuje od 3 lat .. i sie nigdzie nie zapisalem
    > gdzie moge sprwdzic jak mnie wylosowali ?????
    > nikt nic mi nie przyslal
    jest kilka metod
    najbardziej czasochłonna- dzwonic do infolinii poszczególnych ofe aby
    dowiedzieć się, czy jest się ich członkiem
    można również zadzwonić do ZUS i spróbowac wyciągnąc od nich czy skladki są
    przekazywane do OFE i do którego
    natomiast jeśli jest Pan pewien, że nie podpisywał umowy przystąpienia ani, że
    nie dostał Pan wezwania od ZUS oraz powiadomienia od OFE o przystąpieniu w
    drodze losowania- najprawdopodobniej wystąpiła sytuacja 'przeoczenia' przez
    system ZUS. Przyczyn może być kilka, po pierwsze system informatyczny ZUS, po
    drugie jego obłsuga, po trzecie źle zgłoszone przez pracodawcę dane.
    najbardziej skuteczną i najprosztszą metodą jest podpisac umowę z najbardziej
    odpowiadającym Panu OFE. Jeśli jest Pan już członkiem któregokolwiek OFE, ZUS
    odrzuci umowę jako 'nietransferową'- nie ponosi Pan z tego tytułu żadnych
    skutków ani kosztów (przetestowane w praktyce).

    Z poważaniem
    W. Zaleska doradca ING http://www.epolisa.o-net.pl