    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC25lat
    Date: Wed, 27 Nov 2002 08:26:22 +0100

    Użytkownik "Brodek" <B...@O...pl> napisał w wiadomości
    news:as03ag$6j9$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > W tym przypadku prawo jasno stanowi, iż taryfę składek (w tym zniżki /
    > zwyżki) ustala zakład ubezpieczeń. I koniec i kropka.
    > Wszystko co związane z taryfą mogą dowolnie kształtować i definiować o ile
    > nie jest to sprzeczne z ustawami. A tu nie jest, bo zdefiniować co dla
    nich
    > oznacza ukończenie 25 lat im wolno.

    Ale chyba prawo w takim przypadku nakazuje to zdefiniować jednoznacznie co
    oznacza
    ukończenie 25lat i przypuszczam że powinno być to gdzieś zdefiniowane
    ściśle
    <i tego głównie chciałem się dowiedzieć>
    a nie uzależnione od widzimisie ubezpieczyciela. W końcu wystawiają umowy
    które wiążą prawnie obydwie strony i nie może być tu wolnej amerykanki.
    To co pisze to logiczne wniski, ale jeżeli okaże się że PZU nie podlega
    prawą
    logiki :) to wtedy zrezygnuję z ich usług choćby byli najtańsi na rynku

    > Pytałeś: 'Czy mogę załatwić to prawnie tak żebym nie był zmuszony do
    wyższej
    > opłaty?' I otrzymałeś odpowiedź - nie, nie możesz.
    > Nie widzę żadnego powodu, dla którego - ponieważ odpowiedź jest nie po
    > Twojej myśli

    Nie chodzi o to że nie po mojej myśli ale poprostu wydaje mi się że jak już
    pisałem nie może być w prawie dowolności (przynajmniej teoretycznie).
    Rozumiem że prawo tworzą ludzie i w pewnych okoliczościach mogą pojawić
    się dwuznaczności bo nie wszystko człowiek jest w stanie przewidzieć, ale
    jeśli chodzi o tą kwestię to raczej przy ustanawianiu prawa nie było trudno
    przewidzieć takiej regulacji prawnej.

    >- teraz mnie obrażasz posądzając o chowanie głowy w piasek. Ja
    > napisałem Ci jak jest.

    Po pierwsze nie uważam abym Cię obrażał, ponieważ to jest Twój wybór
    czy walczyć o coś czy przejść do konkurencji. Każdy wybiera taki wariant
    który mu w danym momencie najbardziej odpowiada. Ty wybierasz w takim
    przypadku
    przejście do konkurencji i ok. Ja jeżeli będzie to możliwe walkę, byćmoże
    przegram ale takie jest już życie.

    > Teraz to tylko Twoja decyzja, czy z rady skorzystasz i będziesz miał
    spokój,
    > czy będziesz chciał wszczynać rozróbę. Zresztą - jeśli wolno mi oceniać -
    > jak najbardziej słusznej sprawie...

    Wiesz rozróby nie będę wszczynał, aż tak istotna to ta sprawa nie jest,
    ale chcę jednoznacznie dowiedzieć się co mówią o tym przepisy a nie
    od pani z PZU przez telefon słyszę "no musiałby pan zapłacić całość", a na
    pytanie dlaczego, "no takie są przepisy", których treści do dziś nie
    poznałem :(.

    > Pozwól jednak, że ja się do niej nie włączę, bo są w przypadku PZU sprawy
    > generalnie poważniejsze (co nie znaczy, że Twoja nie jest poważna dla
    > Ciebie). Ot, choćby ich wewnętrzna instrukcja o szkodzie całkowitej z OC,
    > kiedy naprawa przekracza 70% wartości pojazdu...

    Dla mnie ta sprawa nie jest poważna tylko wkurzająca. Poprostu jak mówiłem
    nie lubię jak ktoś mnie robi w ciula. Gdyby ktoś wyraźnie napisał w
    przepisach że
    w świetle prawa PZU konczę 25lat ale z koncem roku, to nie było by sprawy,
    jasno określili, mogę wybrać ich warunki albo konkurencje. A tu niestety
    takiej jasności nie ma.

    Zapewniam Cię jeszcze raz że nie miałem zamiaru obrażać nikogo, tylko
    chcę dociec tej jedynej prawdy, a to można zrobic tylko dyskutując
    zadając pytania i wymieniając poglądy. Dzięki za odpowiedzi

    > Pzdr
    > Brodek

    Pozdrawiam

    Darek