    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC poprzedniego właściciela
    Date: Tue, 13 Dec 2005 18:01:25 +0100

    maho <m...@p...net> napisał:

    >nabyłem prawa i obowiązki zbywcy pojazdu wynikające z ubezpieczenia OC,
    >i "zapraszają" mnie do opłacenia składki za polisę od 11 maja 2005 roku
    >do 10 maja 2006 roku.
    IMHO nie mają racji, mogą prosić/zapraszać.
    1. Nie otrzymałeś umowy ubezp. OC od zbywcy, bo on jej nie miał, skoro
    się automatycznie przedłużyła.
    2. Nie mogłeś wypowiedzieć umowy, tej do 10 maja, bo jej nie
    zawierałeś, ani nie byłes w tym czasie właścicielem tego pojazdu.
    3. Skoro komis wykupił nową umowę, to też dowód, że tamtą właściciel
    wypowiedział, zresztą tylko on miał takie prawo.
    4. Z punktu 3 wynika, ze nie mogłeś wiedzieć, że umowy poprzednik nie
    wypowiedział.

    Artur Golański