  • Data: 2008-02-28 13:20:55
    Temat: Re: OC i odszkodowanie za straty moralne ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Krzyś pisze:

    > Prowadzący był pod wpływem alkoholu.
    >
    > Kolega nie uchyla się od odpowiedzialności - przyznał się do winy odsiedział
    > wyrok, nie uchyla się także od odpowiedzialności za poniesione koszta -
    > jeżeli poszkodowana osoba poniosła z powodu leczenia wie doskonale że musi
    > zapłacić.

    Nie tylko za samo leczenie. Dochodzą utracone dochody i wszelkie inne
    należne z tytułu odpowiedzialności cywilnej sumy.

    > Wczoraj jak pisałem był w firmie ubezpieczeniowej.
    >
    > Pokazali mu ogromną tekę akt i różnych rachunków, nawet ponoć było kilka
    > spraw z powództwa cywilnego, ale pomiędzy poszkodowanym a firmą .

    Czyli takie sumy przyznał sąd. Niech więc kolega zaciśnie zęby i płaci.

    [ciach]

    > Problem nie polega na tym, iż on chcę się uchylić od odpowiedzialności jak
    > napisałem poczuwa się do winy, lecz wysokość odszkodowania jest dla niego
    > "kosmiczna"

    Ktoś mu kazał chlać? Nie? To jego problem.

    > zastanawia się skąd w piśmie od firmy ubezpieczeniowej znalazła
    > się pozycja "zadość uczynienie za ból i cierpienie".

    Zapewne z wyroku sądowego.

    [ciach]

    > Czy poszkodowany może się domagać takiego zadość uczynienia od firmy
    > ubezpieczeniowej OC czy powinien wytoczyć sprawę sprawcy?

    Pisałem już, że polisa OC jest właśnie po to, żeby poszkodowany nie
    musiał się "wozić" z być może niewypłacalnym sprawcą, tylko z
    ubezpieczycielem. Czego nie zrozumiałeś?

    [ciach]

    > Zwracam się z prośbą o poradę nie dlatego iż żal mi kolegi - jego wina ale
    > szkoda dzieci i sytuacji w jaką wprowadził swoim bezmyślnym postępowaniem
    > jego rodzinę.

    No to szybko rozwód i znalezienie dla dzieci lepszego ojca ;->