  • Data: 2020-02-18 00:25:22
    Temat: Re: Nowy termin.
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .02.2020 o 21:36 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    Rzeplinski-mowil-trzeba-wyrwac-KRS-sedziom.html

    > Zgadzam się, że jedynym rozwiązaniem jest niezawisłość,
    > ale skąd przypuszczenie czy wiara, że tak się stanie w wyniku tej
    > reformy?
    > Przecież to zwykła wymiana kadr.

    Aktualnie sędziowie są zakładnikami samych siebie, czyli kasty!
    Kasta rządzi, kasta radzi, kasta nigdy nie zdradzi.
    Dlatego potrzebny był ferment właśnie na samej wierchuszce, a nie w sądach
    powszechnych (powszechnych, czyli na dole, tuż przy obywatelu).
    Nb. to był i jest jeden z argumentów opozycji, że zmiany są potrzebne na
    dole, skoro tam trafia obywatel. A prawda jest zupełnie inna - bez
    połamania zębów owej kaście (KRS) - sędziowie na pierwszej linii frontu
    nadal będą zakładnikami.

    Sprawy toczą się coraz dłużej, bo powoływane są na przykład składy złożone
    z wielu sędziów tam, gdzie wystarczy jeden. Mamy niedobór sędziów, a tym
    co mamy dajemy wiele więcej spraw do rozpatrzenia!

    > Sędziowie będą zakładnikami innych.
    > Aż trudno uwierzyć, że tego nie rozumiesz.
    > Ja też nie mam pomysłu jak to osiągnąć.

    Zakładnikami od zawsze byli: "Albo jesteś z nami, albo cię dopadniemy".
    Zauważ, że nawet na dole sędziowie są z zasady uwikłani w zależność od
    środowiska - podawałem J.F. jak wygląda droga kandydata na sędziego w
    poście tuż przed tym, który teraz czytasz.

    Wierzcie mi - niektórzy czynnie orzekający sędziowie naprawdę mówią o
    formie mobbingu, kiedy czują się bezpiecznie!

    --
    Trefniś