  • Data: 2020-02-17 18:16:18
    Temat: Re: Nowy termin.
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-17 o 15:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jestes pewny ?
    > Dawniej owszem - po znajomosci/rodzinnie,
    > dzis jakies egzaminy na aplikacje, szkola sedziow ... i tylko co
    > najwyzej pod koniec Duda moze odmowic nominacji, po zaciagnieciu opinii
    > ksiedza z parafii ..

    Jest jakaś ścieżka zawodowa, trzeba się czymś wykazać, ale patrząc jak
    wybrano KRS,
    która ma decydować o nominacjach sędziowskich, to kogo mogą nominować?
    Abstrahując od samej prawnej oceny - a mając na uwadze tylko cechy
    zwykłe, ludzkie, to
    wolałbym iść na piwo z Juszczyszynem a nie z Nawackim.

    Widzę też jak sędziowie orzekają już teraz (żona ma stale procesy za
    udział w protestach) czyli sędziowie boją się, że ich decyzja może
    spowodować dla nich jakieś skutki
    (czyli już teraz nie są zupełnie niezawiśli a ten proces się będzie
    raczej pogłębiał)
    Sędziowie sami dokonywali oceny swoich osiągnięć w swoim gronie
    Niektórzy mieli tę ocenę mierną i przez środowisko sędziowskie byli
    uważani za zbyt slabe merytorycznie, żeby kierować sądami wyższych
    szczebli, ale udało im się jednak za dobrej zmiany awansować. Jak widać
    ze słabym wynikiem dla ogólnego obrazu wymiaru sprawiedliwości, bo mamy
    raczej burdel. Znam takiego jednego solidarnościowca starej daty,
    zwolennik obecnej władzy i on zawsze twierdził, że jak jest zawierucha
    (daleko jeszcze do wiatru historii Gałczyńskiego) to śmieci latają najwyżej.
    I tu się z nim zgadzam.

    > Jak tak beda wybrani "swoi", to dlaczego mieliby orzekac inaczej niz pod
    > dykando ?

    Pod czyje wtedy dyktando? Niech wybiorą się spośród swoich to największa
    szansa, że orzekanie wypadnie statystycznie sprawiedliwie :-) I wypadało
    by też zachować jakieś mechanizmy kontrolne w trójpodziale. a nie jak
    chce obecna władza, że o wszystkim decyduje minister.