    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Date: Fri, 23 Jun 2023 14:55:26 +0200
    <3JNiM.18$tgGc.2@fx01.ams1> <u6hojm$18thq$3@news.icm.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <u6i980$19qiv$1@news.icm.edu.pl> <u6mnut$p1i$1$cef@news.chmurka.net>
    <u6mtt3$s8h$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u6n2t1$uvi$1$cef@news.chmurka.net>
    <u6n8k6$2tr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <urMjM.17296$Ug65.7985@fx11.ams1>
    <1mjvgi8bcioc$.k0o1ssbk3vp8$.dlg@40tude.net>
    <u6phbb$fqr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <e0gl6wdobnwk.1tk2vu4ciixl8$.dlg@40tude.net>
    <u6q6nj$sl5$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u6qlfh$akb$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <8v6lqgjs47hf.10avzsuq0e9e7$.dlg@40tude.net>
    <nsLkM.15135$hdi5.4761@fx10.ams1>
    <3...@4...net>
    <u73qns$56a$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Fri, 23 Jun 2023 12:06:32 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Na 100% nie.

    > Cały ten system jest oparty na tym, że w chwili akceptacji sklep
    > dostanie kasę nawet, jak coś później wyjdzie. Inaczej nikt by nie
    > ryzykował. Jeśli klient wniesie sprzeciw, to o ile tylko nie udowodni
    > się podwójnego obciążenia, to ryzyko ponosi akceptant.

    Owszem, ale jeszcze reklamacje towaru są, wiec sklep tak calkiem pewny
    być nie może.
    No coz, widac normalne ryzyko.

    > To technicznie robi terminal. Terminal pyta, czy może obciążyć, a po
    > potwierdzeniu przyjmuje, że obciążono i tyle. Bywa, że pytanie jest na
    > większą kwotę, niż późniejsze obciążenie. Przykładowo w samoobsługowych
    > stacjach paliw wpisujesz maksymalną kwotę, pytanie idzie na tę
    > maksymalną, ale karta jest obciążana tą faktyczną.

    Tak, ale to jest od razu blokada, więc jeszcze inny rodzaj.

    No ale potem masz obciążenie cykliczne, terminala nie ma, moze nawet
    nigdy nie było.

    > Tylko pośrednikiem może być bank i jeśli klient ma w tym samym banku
    > kartę, to może to iść "na skróty" chyba. Ale nie mam pewności.

    Byc moze, ale mała na to szansa. I raczej na pewno nie Twoj przypadek.

    > Obciążenia muszą iść do centrum rozliczeniowego kart, bo jak nawet robię
    > transakcje w {Polsce, to zawsze mogę wypaść na chwilę na Słowację i tam
    > zrobić zakupy. Ktoś musi limitu choćby pilnować.

    A poniewaz sklep zagraniczny, to korzysta z zagranicznego agenta
    rozliczeniowego. Co dalej to nie wiem.

    Z limitem ... glupia sprawa - pilnują banki, czy ma pilnowac klient?
    Dawno temu pytałem w PKO BP odnosnie KK - to zapisali i mówili,
    jakby pilnować miał klient. Bo za przekroczenie jest dodatkowa opłata
    - widac sie da, a nawet pożądane przekroczenie.

    Troche inaczej z debetówkami, a juz przy prepaidach bank pilnować musi
    ..

    Dodaj do tego długie rozliczenia, to i debet moze da sie zrobic.

    J.