  • Data: 2011-11-29 23:09:10
    Temat: Re: Nowe prawo spadkowe?
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Proste Prawo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:op.v5ock9gaaxpb0e@bkucz...
    "Przepisane" - to znaczy że jak i co?
    To nie jest termin ustawowy, tak się tylko mówi potocznie, ale nie jestem
    pewny, w jakim znaczeniu użyłeś.

    Jeśli mieszkanie jest własnością dwóch osób, z których jedna schodzi
    zaciągając wcześniej długi, to sytuacja jest taka, że:
    1. jeśli właściciele byli małżeństwem, to ustaje małżeńska wspólność
    majątkowa,
    2. do spadku należy to, co należało do spadkodawcy - czyli udział we
    własności mieszkania i długi,
    3. udział we własności mieszkania (należący do spadkodawcy przed
    śmiercią), jak i zobowiązania (ciążące na spadkodawcy) przechodzą na
    spadkobierców - co do zasady.

    Teraz przeczytaj, co napisałem i zadaj kolejne pytania. Myślę, że lepiej
    analizować sytuację krok po kroku.

    bardzo jasno to wyjasniles, czyli nie ma opcji by pozbyc sie
    kredytow/zadluzenia?
    bez przejecia spadku w postaci mieszkania przez dzieci lub bylej zony?