  • Data: 2011-11-30 07:42:17
    Temat: Re: Nowe prawo spadkowe?
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30-11-2011 o 00:09:10 Kris_Poland <n...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Proste Prawo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "Przepisane" - to znaczy że jak i co?
    > To nie jest termin ustawowy, tak się tylko mówi potocznie, ale nie jestem
    > pewny, w jakim znaczeniu użyłeś.
    >
    > Jeśli mieszkanie jest własnością dwóch osób, z których jedna schodzi
    > zaciągając wcześniej długi, to sytuacja jest taka, że:
    > 1. jeśli właściciele byli małżeństwem, to ustaje małżeńska wspólność
    > majątkowa,
    > 2. do spadku należy to, co należało do spadkodawcy - czyli udział we
    > własności mieszkania i długi,
> [...]

    jedyna możliwość, to darowizna udziału we własności jeszcze za życia
    wierzyciele mogą to przed sądem próbować podważyć - tzw skarga pauliańska,
    ale jeśli przedmiotem darowizny będzie udział we własności, to raczej nikt
    z wierzycieli nie zdecyduje się na taki proces

    po śmierci spadkobiercy wstępują w sytuację prawną zmarłego, ich
    odpowiedzialność za długi spadkodawcy można ewentualnie ograniczyć do
    wartości odziedziczonego majątku, ale nie da się przejąć mienia nie
    obciążonego długami

    pozdrawiam

    http://prosteprawo.blogspot.com