    From: "Gabcia85" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowa gra web'owa a prawa autorskie...
    Date: 28 Feb 2007 04:14:37 -0800

    http://img219.imageshack.us/img219/6317/unidefkm1.jp
    http://img214.imageshack.us/img214/7656/ogamegalcg6.
    jpg
    http://img341.imageshack.us/img341/3042/unigalfd9.jp
    http://img99.imageshack.us/img99/6151/ogameprodbk5.j
    pg
    http://img99.imageshack.us/img99/3708/uniprodmv6.jpg
    http://img86.imageshack.us/img86/4724/ogametechhx9.j
    pg
    http://img120.imageshack.us/img120/691/unitechpj8.jp

    Witam,
    Powyzej macie linki do screenow z ogame i uni dla porownania na ile
    projekt aktualnie wyglada.
    Jesli nazbyt podobny jest do ogame i uwazanie co musze zmienic to
    bardzo prosze o uwagi jakie rzeczy sa niedopuszczalne.
    Jednak w sumie interfejs graficzny bedzie jednak zmieniany, gdyz mam
    zamiar
    zatrudnic grafika do zrobienia calego UI.

    Moze opisze w detalach jakie sa podobienstwa.
    Gra bazuje na tej samej zasadzie: zakladamy konto, dostajemy x
    surowcow na poczatku i
    budujemy infrastrukture, technologie i wysylamy flote na przeciniwkow.
    to tak w skrocie.
    W szczegolach to wyglada tak:
    W ogame sa 3 surowce: metal,krysztal, deuteru: w uni sa 2 dodatkowe
    zloto i naquadah.
    Budynki typu: kopalnia metalu, fabryka robotow rowniez sa w uni, +
    drugie tyle co fabryka klonow itp.
    To samo tyczy sie technologi, okretow wojennych obrony.
    Bardzo podobna, a w sumie taka sama jest forma zarzadzania gra, tj.
    mamy podglad planety z widoczkiem na nia
    z kosmosu to w uni jest to samo + widok z powierzchni, zarzadznei
    produkcja, budownie itp jest identyczne.
    W sumie mozna by zmienic na fazie projektowanie grafiki jeszcze uklad
    strony.
    No na tym sie konczy zabaawa.
    Natomiast gra rozszerza wiele rzeczy typu: mozliwosc przejmowania
    planet przeciwnika, podpisywanie traktatow,
    platna protekcja, komandorzy ktorzy zdobywaja doswiadcznenie.

    Jednym slowem universum w swojej koncepcji ma to samo co ogame +
    drugie tyle rzeczy w kazdej dziedzinie.
    Mechanika gry natomiast sie niwiele rozni od oryginalu.

    A prosze mi powiedziec czy uklad strony i sposob np. prezentacji
    roznych elementow moze byc objety prawami autorskimi?
    tzn jesli ja zrobie sobie np. klona wirtualnej polski, jesli mam
    identyczny uklad strony co oni, to czy to jest plagiat i moge byc
    posadzony o naruszenie
    ich praw autorskich?
    Czy to ze zrobili sobie stronke o pewnym ukladzie to jest to juz ich
    wlasnosc intelektualna?