  • Data: 2003-02-28 02:02:01
    Temat: Re: Nigeryjski spam
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <b3lg9l$n05$1@korweta.task.gda.pl>, Jerzy wrote:
    > Udowodniono juz wielokrotnie, ze proceder ten prowadzi do porwan, wymuszen,
    > zabojstw.
    > Nie jest to tylko natretna reklama, a zorganizowana przestepczosc.
    > Sadze, ze trafilem na ich liste poprzez angielskojezyczne newsgroup`y.
    > Byc moze jest to walka z wiatrakami, ale interesuje mnie jak nalezy ich
    > scigac z punktu widzenia prawa.

    Jakieś pół roku temu był ntt bardzo obszerny reportaż, chyba w GW lub
    polityce. Autor udawał że jest zainteresowany i do pewnego moementu
    poddawał się procedurze narzucanej przez Nigeryjczyków. Gro akcji toczyło
    się w Amsterdamie i na którymś z etapów bliskich końcowemu (wiele
    wskazywało że może dojść do oszustwa), skontaktował się on z policją
    holenderską. Ta zaś odrzekła, że znają dobrze sprawę ale nic nie mogą
    zrobić póki przestępstwo faktycznie nie zostanie popełnione. Inaczej
    mówiąc, póki ktoś będzie Ci pisał listy nie wyczerpujące znamion czynu
    karalnego to nic mu prawnie z tego powodu nie zrobisz.

    --
    Marcin