eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego
    naruszanie"?
    Date: Tue, 25 Sep 2007 14:51:58 +0200

    WOJSAL pisze:

    > Jak myslisz, ile osob z wyksztaleceniem podstawoym, zawodowym
    > skorzystalo ze zlozenia skargi do TK?

    A co to ma do rzeczy? ważne że masz możliwość z nie czy z nich korzystasz.
    Twierdzisz że powinny być różne wersje prawa, zależnie od poziomu
    wykształcenia?

    > Ja twierdze ze okolo zera. Czy zatem z tego mialoby wynikac
    > ze pozostala rzesza osob niewyksztalconych doskonale rozumie
    > cale polskie prawo i jest na biezaco z nowelizacjami i nie miala
    > potrzeby skladania skargi do TK?

    Nic z tego nie wynika, jak to ze statystyk.
    Idąc z psem masz przeciętnie 3 nogi. I co z tego wynika :) ?

    > To ze oni potrafia zrozumiec jezyk ustawy, nie musi
    > oznaczac ze jest to zrozumiale dla osoby bez wyksztalcenia prawniczego.
    > Zgadzamy sie?

    Mogę się zgodzić że postrzeganie zależy miedzy innymi od poziomu
    wykształcenia.
    Ale jakiś obiektywny wzorzec musi być. Ktoś musi stwierdzać czy coś
    OBIEKTYWNIE jest zrozumiałe, czy nie. No chyba że wolisz obsadzić TK
    "półgłówkami", wtedy wszystko będą uchylać jako niezrozumiałe :)

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/