eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodnosc z umowa › Re: Niezgodnosc z umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodnosc z umowa
    Date: Thu, 28 Sep 2006 07:04:52 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 49
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <k...@z...router>
    References: <efebtf$su4$1@alf.lan.amelek.gda.pl> <efeehd$pna$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <efeqqv$ad4$1@alf.lan.amelek.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1159398883 30029 218.186.226.238 (27 Sep 2006 23:14:43 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Sep 2006 23:14:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:416302
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 27.09.2006 MM <s...@a...gda.pl.invalid> napisał/a:
    > fotomania <lensring@no_spam_lensring.pl> wrote:
    >>
    >> No minelo 10 dni , wiec o zwrocie przy zakupach na odleglosc nie ma juz mowy
    >> . Chyba ze w momencie zakupu nie zostales poinformowany o takiej mozliwosci
    >> :))
    >> A zostales ? :))
    >
    > W jakiej formie powinienem zostać poinformowany? W opisie aukcji
    > nic o tym nie było. Na karcie gwarancyjnej dostarczonej wraz ze

    Powinieneś zostać poinformowany najpóźniej w momencie złożenia oferty,
    że przysługuje Ci prawo odstąpienie od umowy w terminie 10 dni. Jeśli tego
    nie zrobiono to masz na to 3 od moementu wyadania rzeczy.

    > sprzętem (warunki gwarancji też dość "ciekawe", ale na niezgodność
    > można się chyba powoływać niezależnie od tego?), jest taki dopisek:

    Zostawmy na moment niezgodność, są dalej ciekawsze rzceczy :)

    > "W przypadku zwrotu towaru nie wynikającego z uszkodzenia lub wady
    > (art. 2 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    > konsumentów [...], Dz. U. z 2000 r. Nr 22), pobierana jest opłata
    > manipulacyjna w wysokości 10% jego wartości. UWAGA, zwrotowi nie
    > podlega usługa - konto w sieci operatora, jeżeli zostało ono
    > zakupione wraz ze sprzętem."

    To jest Ustawa która umożliwia odstąpienia ale treść art.2 nie ma nic
    wspólnego z powyższym a wręcz przeciwnie.

    Zerknij sobie np. tutaj:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=332

    Co więcej, mamy dalej art.7. który w u.2 mówi
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).

    > Czy można tak twierdzić jeśli każdy egzemplarz jest tak samo zły?

    Nie, o ile nie jest to cecha produktu o której poinformowano klienta.

    > Inna bramka (innego producenta - drugiej takiej samej nie kupię)
    > u mnie działa, program do dzwonienia z komputera również działa

    To niczego MZ nie dowodzi, bo w końcu ta inna może być bdb i radzi sobie
    w Twoich warunkach, a te bdb być nie muszą.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1