eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność z towaru z umową - pytania?? › Re: Niezgodność z towaru z umową - pytania??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność z towaru z umową - pytania??
    Date: Wed, 14 Nov 2007 16:47:58 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 32
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <u...@z...router>
    References: <fhceom$n8k$1@nemesis.news.tpi.pl> <fhcf0a$pef$1@news.onet.pl>
    <q...@z...router> <fhebj0$p4v$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1195030802 11702 218.186.227.152 (14 Nov 2007 09:00:02 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Nov 2007 09:00:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:497367
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 14.11.2007 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Dlatego, że na odpowiedź jest 14 dni. Tymczasem list polecony idzie
    > 2-3 dni, a 14 dni jest awizowany na poczcie. Zastosowanie zatem w tym

    I powinna to być rzecz znana sprzedawcy na którą najwyraźniej się zgodził.
    Jesli sprzedawca miał obawy, że nie zdąży to powinien poprosić o kontakt
    telefoniczny. To że jest 14 dni awizowany jest zupełnie bez znaczenia bo
    możliwość zapoznania się z treścią kupujący ma w momencie pierwszego dnia
    awizowania.

    > przypadku momentu zapoznania się, a nie wysłania listu, pozwalałoby na
    > spowodowanie upływu terminu na odpowiedź, choćby ona była wysłana w dniu
    > złożenia reklamacji. Nie sądzę, aby było to intencją ustawodawcy.
    > Poza tym sprzedawca w ciągu 14 dni ma ustosunkować się do reklamacji,
    > a nie dostarczyć odpowiedź. Skoro nadał list w terminie, to znaczy że do

    Ta zasada zgody i konsumenta i sprzedawcy na taką formę kontaktu implikuje
    świadomość obu stron a nie tylko jednej co do jej skutków. MZ intencją
    ustawodawcy w przypadku oswiadczenia woli (ustosunkowanie) jest zapoznanie
    się z trescią tego oświadczenia co dał wyraźnie do zrozumienia w KC.

    > tego czasu ustosunkował się do reklamacji, czyli wyraził swoje zdanie w
    > ostateczny sposób. Dowodem tego ustosunkowania jest nadany w terminie
    > list. Kupujący może również dowiedzieć się o decyzji w inny sposób,
    > jeśli chce.

    Kupujacy ma MZ umozliwić sprzedającemu kontakt w realny sposób pozwalający
    na owo ustosunkowanie w ustawowym terminie a nie skakać w okół sprzedawcy
    bo moze ten się juz ustosunkował. Inaczej mówiać - to nie jego obowiązek.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1