    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Date: Thu, 1 Nov 2007 11:27:24 +0100

    On Thu, 1 Nov 2007, Mikołaj Menke wrote:

    > Nie widzę tu żadnego sensu. Dlaczego trzeba wykazać, że wadę stwierdzono
    > przed upływem dwóch lat,

    Popatrz tak: jak ktoś *zgłosił* ją *przed* upływem dwu lat, to jak
    bardzo skomplikowany jest "dowód"?
    Oczywiście udowadniać trzeba :), tyle, że dowodem jest data zgłoszenia,
    sama z siebie!
    Jak ktoś ma zgłoszenie wady dokonane w dniu 5.XI.2007 do towaru nabytego
    15.XII.2005, to chyba zgodzisz się, że każdy podważający że dwa lata
    nie upłynęło naraziłby się na śmieszność?
    Jak wada zostanie zgłoszona 20.XII.2007, to kupujący OCZYWIŚCIE powinien
    "udowadniać".

    > ale już nie trzeba wykazywać, że stwierdzono ją
    > nie dalej niż dwa miesiące temu? Możliwe jest przecież, że stwierdzono
    > ją ponad dwa miesiące wcześniej.

    Możliwe.

    > Piszesz, że w drugiej sytuacji to
    > sprzedawca coś twierdzi, ale w pierwszym przypadku tak samo coś twierdzi
    > (że wadę stwierdzono po upływie dwóch lat).

    ...mając przed nosem zgłoszenie z 5.XI.2007 i własny paragon z 15.XII.2005
    A zastanów się chwilę ;)

    pzdr, Gotfryd