eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową Re: Niezgodność towaru z umową
  • From: Markus Sprungk <z...@c...cy>
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.8.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <brpu9g$g2h$1@julia.coi.pw.edu.pl>
    <ka1lwldgpppz$.1dbebxe5i5ixk.dlg@40tude.net>
    <brqkgs$ou6$1@julia.coi.pw.edu.pl>
    Date: Thu, 18 Dec 2003 00:08:13 +0100
    Message-ID: <k...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 80.48.245.221
    X-Trace: news.home.net.pl 1071702502 80.48.245.221 (18 Dec 2003 00:08:22 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 50
    X-Authenticated-User: msprungk.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ews.ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:183360
    [ ukryj nagłówki ]

    Kuba napisał(a):


    > gratuluję sarkazmu. Wielu moich znajomych kupowało właśnie monitory i inne
    > rzeczy na warszawskiej giełdzie komputerowej i było ok. Sprzedawcy mają
    > stałe miejsca sprzedaży i reprezentują warszawskie sklepy.

    A ja bardzo często czytam wypowiedzi osób, które kupiły na giełdzie sprzęt
    i mają problemy. Nie tak dawno ktoś chyba na tej grupie pisał o monitorze
    Iiyama.


    > tak, myślę, że w sklepie, czy na giełdzie klient jest w stanie
    > przeczytać całą instrukcję, pomierzyć i porównać wady z normami,
    > jasne

    A o tym się ciągle trąbi, że klienci nie czytają instrukcji ani gwarancji
    na miejscu a potem są zdziwieni. Rozumiem gdyby to chodziło o sklep ale na
    giełdzie?


    > jasne, że mam.

    A jak tak, to sprawa chyba prosta


    >Mam też adres sklepu - siedziby firmy i wszystko co
    > potrzebne. Chodzi o to, że poinformowałem już w sklepie właściciela, że nie
    > odpowiada mi monitor i chciałbym go wymienić (następnego dnia). On odmówił.

    Chcesz wymienić na inny model? Teoretycznie nie masz podstaw, choć można by
    się upierać, że jest "niezgodny z umową". W końcu uzyskałeś pewne sprzeczne
    informacje od sprzedawcy nie mające pokrycia w rzeczywistości. Musiałbyś
    spróbować. Na http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ znajdziesz szczegóły


    > Nie wiedziałem wtedy jeszcze o nowych przepisach i nie miałem mu jak ich
    > przytoczyć. Teraz chce już wyjechać oficjalnie z pismem, tylko nie wiem czy
    > mam dobre podstawy i szanse na wygranie sprawy

    Próbować zawsze można :)




    --
    Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*
    *UWAGA!Adres mailowy w nagłówku zakodowany w ROT13*

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1