  • Data: 2003-12-17 23:05:40
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <brpu9g$g2h$1@julia.coi.pw.edu.pl>, Kuba wrote:
    > ostrością i geometrią. Nie są to jednak na tyle duże wady, żeby monitor
    > przyjął serwis, gdyż dopuszczalne odstępstwa od normy są określone w
    > instrukcji i są one dość duże - o warunkch gwarancji i tych normach
    > dowiedziałem się też w domu z instrukcji. Przy zakupie określiłem, że chcę
    > Czy mogę się ubiegać o unieważnienie umowy / jakie mam szanse.

    Ubiegać to zawsze się możesz, ale szanse są chyba nie za duże. Jedyne co
    mi przychodzi do głowy to pogrozić Inspekcją Handlową, a jak nie pomoże to
    się do nich zwrócić (do IH) argumentując jak powyżej tzn. że sprzedawca
    uniemożliwił (nie miał warunków) sprawdzenia sprzętu w miejscu zakupu.
    Te warunki powinny być zapewnione w myśl art.3. u.3. Ustawy o
    szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    Cywilnego (Dz. U. 141 poz. 1176):
    "Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
    warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
    konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów."

    --
    Marcin