  • Data: 2005-12-24 19:41:37
    Temat: Re: Niezamówiona przesyłka za pobraniem
    Od: "WT" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arkady" <a...@...stopce> napisał w wiadomości
    news:43ad48bc$1@news.home.net.pl...
    > Witam.
    > Otrzymałem dzisiaj przesyłkę z firmy Ergo-Marketing, za którą musiałem
    > opłacić 50 zł listonoszowi. Sęk w tym, że nie zamawiałem jej. W środku
    jest
    > towar, którego nie kupowałem.
    > Ponadto firmie tej nie przekazywałem swojego adresu.
    > Proszę o konkretną poradę jak odzyskać wydaną gotówkę w jak najszybszym
    > czasie.
    > Ponadto co zrobić z faktem wykorzystania mojego adresu?
    > Z góry dziękuję.
    > Arek

> [...]
    zwrotu towaru w termninie 10 dni bez podania przyczyn.

    Zgodnie z obowiązującą od 1 lipca 2000r Ustawą o ochronie praw konsumentów
    (Dz. Ustaw nr 22, poz. 271) Nabywca ma prawo odstąpić od umowy zakupu w
    ciągu 10 dni od odbioru przesyłki. Szanujace sie firmy wysylkowe powinny
    takie informacje podawac. Na przyklad ja mam to u siebie w sklepie
    www.dieta.istore.pl i kilka razy zdazrylo sie ze klient rezygnowal z zakupu,
    nawet takiego ktory zamowil a niezamowiony tym bardziej podlega zwrotowi.

    Po drugie - o ile sie nie myle to sprzedaz alkoholu wysylkowo jest
    zabroniona gdyz spztredajacy nie wie czy kupujacy nie jest niepelnoletni lub
    nietrzezwy. nawet gdyby ktos dla zartow podal w zamowieniu Twoje dane to i
    tak spzredawca nie powinien wysylac alkoholu. Mysle ze to jakis gowniarz
    wysyla tanie wino bazujac na danych z ksiazki telefonicznej lub listy
    lokatorow dostepnej na klatce schodowej.

    Na Twoim miejscu nie zastanawialbym sie tylko zglosilbym to na policje. Na
    paczce masz dane wysylajacego a jesli nie (byc moze zona zdazyla zniszczyc
    opakowanie paczki) to takie dane na pewno znajdziesz na swojej poczcie.
    Jest to przestepstwo a takie zgloszenia policja ma obowiazek przyjac o
    kazdej porze dnia lub nocy. Nie rob tego telefonicznielecz najlepiej
    osobiscie lub napisz pisemne powiadomioenie do policji lub prokuratury, jest
    to przestepstwo sciganae z urzedu.

    Po trzecie - spzredajacy powinien sie wytlumaczyc skad ma Twoj adres - byc
    moze wypelniles kiedys ankiete ze upowazniasdz firme XXX i czesto jest
    dopisek (i jej partnerow) do wykorzystywania danych w celach marketingowych.

    Po czwarte ... nie pij byle jakiego wina

    pozdrawiam
    WT