  • Data: 2008-11-02 19:13:34
    Temat: Re: Nietrzeźwy i niepełnosprawna
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zifron pisze:

    > Postawiono mi zarzut z art. 160 Kodeksu karnego:

    To mi przypomina zasadę "dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie" :)

    > Pytania:
    >
    > 1. Czy sama obecność (sprawowanie opieki) z niepełnosprawną będąc
    > nietrzeźwym wyczerpuje znamiona czynu wg wspomnianego paragrafu, czy muszą
    > mi udowodnić, że szedłem nieprawidłowo, a więc stwarzaliśmy sytuację
    > zagrożenia?

    A tak dla ścisłości, kto we opisie czynu jest tym narażonym?
    Niepełnosprawny czy inni uczestnicy ruchu ?

    > 3. Jestem dla niej obcym (przyjacielem domu) i opiekuje sie nia społecznie,
    > więc nie dotyczy chyba mnie poniższe:
    >
    > § 2. "Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na
    > niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat
    > 5."

    Tak.

    > 4. Czy można za to powołać się na:
    >
    > § 3. "Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 lub 2 działa nieumyślnie,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    > roku."

    Twój czyn był ewidentnie umyślny. O ile w ogóle był.

    > 5 Jak interpretować:
    >
    > § 5. "Ściganie przestępstwa określonego w § 3 następuje na wniosek
    > pokrzywdzonego."

    Na wniosek dotyczy tylko czynów nieumyślnych.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.