    From: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niespłacona pożyczka
    Date: Tue, 20 Oct 2009 11:58:56 +0200

    pmlb wrote:

    (...)

    > Wzrost gospodarczy jest niezbedny by obsluzyc procenty banku. Jak
    > wytlumaczysz fakt ludzi nieoracujacxych a majacych potezne dochody i to
    > nie z lokat?

    Mowisz o rentierach, ludziach, ktorzy odziedziczyli potezne majatki, czy
    np. o Krolowej Anglii?

    > Pieniadz dzis to wylacznie zapis na koncie i papierek zwany banknotem.
    > Bank w swietle prawa ma prawo "dodrukowac" pieniadze wg wspolczynnika
    > 9:1 o tym pisze np. na stronie NBP!
    > Sprawdziles? Tam jest nawet animacja pokazujaca jak powstaja
    > pieniadze:)) - oficjalne strony NBP

    No widzisz, a zdaje sie, ze nic nie zrozumiales z tej animacji (i
    generalnie z tego, jak dziala gospodarka, co to jest inflacja czy wzrost
    gospodarczy) a bezmyslnie powtarzasz jakies spiskowe teorie dziejow.

    Wybacz, ale nie chce mi sie dalej dyskutowac ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org